LIDER BIZNESU 3/2022
Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 39 POZIOM WYŻEJ Twoi potencjalni klienci,Twoje persony.Dzięki temu pozwolisz im usłyszeć o swojej wyjątkowej ofercie, usługach i produk - tach. Poruszaj w kampaniach reklamowych to, co jest dla Twoich odbiorców ważne. Odpowiadaj na ich pytania i oczekiwa - nia, zanim zdążą paść z ich ust. Na szczęście wcale nie jest to trudne, jeśli tylko analiza grupy docelowej została wyko - nana poprawnie i wiesz o swoich odbiorcach dokładnie tyle, ile musisz wiedzieć. Nie przepalaj budżetu reklamowego na umiej - scawianie reklam tam, gdzie nie zobaczą ich Twoi odbiorcy. Czasem produkt lepiej poka - zać dziesięciu osobom, z których pięć dokona zakupu, niż tysiącu,z których kupi tylko jedna. GOOGLE ADS – BY TWOJA STRONA STAŁA SIĘ WIDOCZNA Reklamy wyświetlane za pośrednictwem najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej świata to doskonała odpowiedź na potrzeby przedsiębiorców chcących dopasowywać swoje reklamy do klientów. Dlaczego? Bo Google Ads to więcej niż z wykorzystaniem różnych miejsc, by o naszej marce zrobiło się głośno. Kampania startuje, pieniędzy wydajemy coraz wię - cej, a efektów w postaci nowych klientów i zwiększonej ilości zamówień nie widać. Czy to w ogóle możliwe? Niestety tak. Czasem wystarczy popełnić jeden lub dwa błędy w planowaniu strategii reklamowej, by efekt całej kampanii był marny. Jak zatem zrobić to mądrze i od czego to planowa - nie zacząć? Ustal swoją grupę odbior - ców. Poświęć na to dużo czasu i wykorzystaj dostępne narzędzia. Możesz posiłko - wać się statystykami mediów społecznościowych, które podpowiedzą Ci, kim są Twoi odbiorcy, w jakim są wieku, jakiej są płci i gdzie miesz - kają, czasem również, jakie mają zainteresowania.To cenna wiedza.Korzystaj także z wła - snych obserwacji, sięgaj po statystyki do narzędzi, które ofe - ruje Google, jeśli tylko prowadzisz swoją stronę internetową. Przejdź do stworzenia kilku person, czyli postaci wzorcowych klientów. Zwizualizuj ich, nadaj im imiona, zainteresowania, konkretne cechy. Dzięki temu o wiele łatwiej będzie stworzyć kampanię reklamową, która trafi w ich potrzeby. Przy szukaniu miejsc na reklamę (zarówno w świecie wirtual - nym,jak i analogowym),dokładnie analizuj,z czego korzystają REKLAMA Czasem wystarczy popełnić jeden lub dwa błędy w planowaniu strate - gii reklamowej, by efekt całej kam - panii był marny
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz