LIDER BIZNESU 3/2022
40 POZIOM WYŻEJ reklama. To podążanie za klientem i stopniowe przedostawa - nie się do jego świadomości i podświadomości. A Google ma na to swoje sposoby. Google Ads to reklamy, które wyświetlają się w wybranym miejscu, np. w wyszukiwarce Google czy na mapach Google. Mogą pojawiać się również w poszczególnych witrynach internetowych, które wyraziły na to zgodę. Są to reklamy spersonalizowane, które wyświetlają się ze względu na historię wyszukiwania danego komputera. Dzięki temu klient ogląda dokładnie takie reklamy, jakie potencjal - nie mogą go interesować. W Google Ads istnieje możliwość dodawania własnych tre - ści tekstowych, ale przede wszystkim obrazów, które – jeśli tylko zostały przygoto - wane z dbałością o estetykę –najczęściej są gwarantem sukcesu i zwiększają ilość odwiedzin strony i dokona - nych zakupów. W Google Ads płacisz tylko za wyniki, tj. za realne zain - teresowanie klienta Twoim produktem lub usługą. Dzięki temu nie przepalasz budżetu kampanii. MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE – NIEWYOBRAŻALNA SIŁA Kiedy kilkanaście lat temu Facebook raczkował na polskim rynku, był przedmiotem żartów i niewielu wróżyło mu spek - takularną karierę. Tymczasem dzisiaj jest miejscem, w którym ludzie zarabiają pieniądze, często całkiem spore. Jak możesz działać wmediach społecznościowych? Po pierwsze – bądź tam! Social media są tak ogromną prze - strzenią, że znajdzie się tam miejsce dla każdej branży, ogro - dowej także. Rzetelnie prowadź profil firmy i staraj się przyciągać zaintere - sowanie atrakcyjnymi treściami. Nie bazuj wyłącznie na zasięgach organicznych, czyli tych, które generują się same, bez dodatkowych środków na reklamę. To one oczywiście cieszą najbardziej, jednak czasem można za reklamę zapłacić. W mediach społecznościowych możesz reklamować konkretny post, stronę ogółem czy dany produkt.Możesz tym samymzwiększać ruch wswojej witrynie www lub budować społeczność zaangażowanych klientów. Aplikacje zarówno Facebooka, jak i Instagrama, które służą do prowadzenia kampanii, są dość intuicyjne. Określaj w nich grupy odbiorców, by Twoje kampanie trafiały do odpowied - nich osób. LOKALNE RADIO, TELEWIZJA I PRASA Czy w dobie mediów społecznościowych ktoś jeszcze korzy - sta z takich form reklamy? Oczywiście! Wszystko jednak zależy od Twojej grupy docelowej. Jeśli na etapie jej ustalania dostrzeżesz,że Twoi potencjalni klienci czytają lokalne gazety i słuchają lokalnego radia, nie wahaj się z uruchomieniem tam choćby próbnej kampanii reklamowej. Może skutecznie zwiększyć sprzedaż, zwłaszcza wtedy, gdy Twoją grupą doce - lową są osoby, które z mediów społecznościowych i Internetu korzystają w ograniczonym zakresie. KAMPANIE REKLAMOWE LOKALNYCH FIRM – ILE TO KOSZTUJE? Określenie „kampania reklamowa” kojarzy się z dużym przed - sięwzięciem, na które trzeba wydać równie duże pieniądze. Na szczęście jest to skojarzenie błędne. Kampanie reklamowe z użyciem Google AdWords, a także mediów społecznościo - wych mogą zamykać się w kwotach między kilkadziesiąt a kil - kaset złotych. Wszystko zależy tu od Ciebie, bo samodzielnie określasz budżet,jaki planujesz na dane miejsce.Możesz usta - wiać również budżety dzienne, np. 10 zł, zachowując przy tym pełną kontrolę wydatków. Ceny reklam w lokalnych gazetach również startują od kil - kudziesięciu złotych, przy czym zależy to od wielko - ści reklamy. Nie zapominaj jednak o sponsorowanych treściach, np. wywiadach. Ciekawa rozmowa z Tobą lub Twoim pracownikiem pomoże zbliżyć do Twojej firmy potencjalnych klientów. Za reklamę w radiu i telewizji zapłacisz nieco więcej, choć wiele tu zależy od jej długości i tego, jaki czas antenowy wybierzesz na jej nadawanie. USŁUGI, PRODUKTY CZY FIRMĘ – CO REKLAMOWAĆ? Część przedsiębiorców gubi się, nie wiedząc, czy powinni reklamować firmę ogółem, czy też poszczególne produkty i usługi. Cóż, na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowie - dzi. Najbezpieczniej jest dbać o reklamę zarówno marki, jak jej produktów i usług. Zwiększenie rozpoznawalności marki i stopniowe zapisywanie się w świadomości klientów jest bar - dzo cenne. Pozwoli zyskać odbiorców, którzy zostaną na długi czas. Jeśli jednak klient trafia do firmy dzięki reklamie danego produktu, a produkt rzeczywiście jest dobry, również istnieje szansa na to, że zostanie na stałe. Na produktach i usługach warto się skupić również wtedy, gdy pojawiają się nowości, promocje lub wyprzedaże. NIE TAKA REKLAMA STRASZNA… Reklama w istocie jest dźwignią handlu. Walka o rozpozna - walność marki i o zwiększanie sprzedaży produktówmoże się odbywać tylko z jej udziałem. Dlatego warto znać dostępne narzędzia i aktywnie z nich korzystać.Stopniowo,z czasem,już po kilku tygodniach okazuje się, że poszczególne kampanie reklamowe zaczynają przynosić wyniki, a ich kolejna organi - zacja staje się prawdziwą przyjemnością i ciekawym wyzwa - niem. Spróbuj! https://pictorial.pl/ Poruszaj w kampaniach reklamowych to, co jest dla Twoich odbiorców waż - ne. Odpowiadaj na ich pytania i ocze - kiwania, zanim zdążą paść z ich ust Sylwia Piskulska – od ponad 20 lat pracuje w branży marke - tingowej. Współtworzyła kilkadziesiąt brandów i pomogła kilku - set produktom wejść na półki sklepowe. Pracowała w polskich i międzynarodowych grupach, w prostych i złożonych organiza - cjach. To pozwoliło jej zrozumieć, jakie mechanizmy, ogranicze - nia i możliwości stoją za produktami – zarówno w branży B2B, jak i B2C. Chęć bycia niezależną doprowadziła ją do stworzenia agencji marketingowej Pictorial, którą tworzy już od 6 lat.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz