LIDER BIZNESU 3/2022

58 TRENDY SZUKAMY NATURALNOŚCI POPRZECZKA IDZIE W GÓRĘ Kamil Karcz Specjalista ds. sprzedaży Greenspot Konrad Ciechomski wiceprezes zarządu PlantiCo – Hodowla i Nasiennictwo Ogrodnicze Zielonki Sp. z o.o. Poprzedni sezon 2021 otwierał naszą działalność na rynku ogrodniczym. Nie spodziewaliśmy się zawrotnej sprzedaży na - sion i rozsad, na wszystko potrzeba czasu.Mimo to bardzo miło się zaskoczyliśmy, ponieważ nasza sprzedaż osiągnęła więcej, niż oczekiwaliśmy. W ostatnich latach można zauważyć szerzącą się popularność własnej uprawy warzyw, ziół i roślin w domowym zaciszu. Naj - lepiej pokazują to media społecznościowe, gdzie łatwo znaleźć naprawdę duże grupy zwolenników roślin czy upraw na wła - sną rękę. Ludzie też wolą sięgnąć po coś swojego, co wychodzi naturalnie: bez chemii i sztucznych nawozów, stają się bardziej świadomi i odpowiedzialni, szczególnie w kwestii odżywiania. Dlatego popyt za zakup nasion i rozsad jest coraz większy. Spo - łeczeństwo szuka naturalności. Nowością, jaką możemy się pochwalić w tym sezonie, są nasze miniszklarnie i zielniki na podwyższeniu. Wprowadziliśmy dwa różne rozmiary i trzy różne kolory. Każdy znajdzie coś dla siebie. Atutem naszego produktu jest to,że każdy może sobie na niego pozwolić: zarównowłaściciel dużego domuz tarasem,jak i posia - dacz małego mieszkania z balkonem. Dodatkowym bajerem jest możliwość spersonalizowania takiej szklarni czyzielnika poprzez dodanie własnego graweru,zatem także idealnie nadają się one na prezent.Nasz produkt jest wykonanyw100%wPolsce.Każdy element jest ręcznie robiony i unikatowy.Wkładamywprodukcję mnóstwo pracy i serca, bo lubimy to, co robimy. Zapraszamy do naszego firmowego sklepu internetowego greenspot.pl. Pomimo wielu wyzwań związanych z połączeniem 3 dużych firm hodowlano-nasiennych i pandemią sezon zakończył się dla nas korzystnie. Zanotowano wzrost sprzedaży nowych produktów i uznanych, własnych odmian. Zainteresowanie uprawą warzyw o wysokich wartościach od - żywczych i zdrowotnych to najważniejszy czynnik wpływają - cy na popyt. Widoczny jest wzrost sprzedaży tych nasion, np. w seriach: Antyoksydanty; BIO; Mini Ogród; mikrolistki i kieł - ki.Najważniejsza jest możliwośćzaspokojenia popytu poprzez stały dostęp do poszukiwanych nasion.Warunek ten może być spełniony, jeżeli nasiona pochodzą od dużych, znanych i ce - nionych firm hodowlano-nasiennych. W naszej ofercie mamy bardzo dużo pozycji dla hobbystów. Dlatego w nadchodzącym sezonie oferujemy nasze nowe od - miany warzyw.W oparciu o potencjał kadry hodowców naszej firmy proponujemy nowości o zwiększonej plenności, jakości, odporności na choroby i niesprzyjające warunki środowiska. Są to głównie odmiany dla producentów, ale ze względu na ich walory oferujemy je też w opakowaniach dla działkowców. Wyzwaniem jest zapewnienie pełnego dostępu do produktów, przy niesprzyjających w ostatnich latach warunkach do pro - dukcji nasion.Ale jako właściciel większości odmian wasorty - mencie i producent nasion jesteśmyuniezależnieni od dostaw od innych producentów, co daje nam przewagę na rynku przy dużej konkurencji. jej plonów stanowi dla nich wyjątkowe i pokrzepiające doświadczenie. Nic dziwnego, że w rozpoczynającym się sezonie zainteresowanie nasionami i rozsadami warzyw - nymi utrzymuje się na wysokim poziomie, dając nam nadzieję na zadowalające wyniki w sprzedaży produktów z tych kategorii produktowych. Przewidywania dla tego OTWARTY RYNEK Violetta Ratajczak dyrektor sprzedaży na Europę Centralną i Wschodnią Vilmorin Garden Sp. z o.o Sezon obecny pokazał, że konsumenci kontynuują uprawę tradycyjnych warzyw, jak pomidory, ogórki, fasola czy bura - ki. Zanotowaliśmy wzrost sprzedaży w tych gatunkach. Co roku poszerzamy ofertę o nowe odmiany w odpowiedzi na potrzeby rynku. Handel jest otwarty na gotowe rozwiązania. W tym sezonie przygotowaliśmy mieszanki kwiatów i ziół miododajnych, które obejmują od 15 do 28 odmian. Ponadto mocnym akcentem w naszej ofercie są warzywa i zioła na taśmie,posiadamy aż 44 referencje,gama warzyw i ziół Profi oraz BIO liczy po 35 referencji. Mocną stroną jest przyna - leżność do grupy Limagrain, która wśród dywizji ma produkcję profesjonalną warzyw. Dostawcą wysokiej jakości warzyw do nas jest m.in. firma Hazera. rynku są nader pomyślne – MarketsAndMarkets progno - zuje, że do 2025 r. detaliczna sprzedaż nasion warzyw ma zwiększyć się aż do 14,4 mld dol., rosnąc w imponującym tempie 8,2% rok do roku!

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz