Lider Biznesu 3/2023
Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 19 BLIŻEJ BRANŻY OSIEM DYNAMICZNYCH LAT I DŁUŻSZE TRADYCJE Myplant wyraźnie nawiązuje do tradycji międzynarodo - wych targów Miflor, które w stolicy Lombardii organi - zowała w przeszłości z powodzeniem FieraMilano, ale w pierwszej dekadzie XXI w. – po okresie dekoniunktury –zniknęły one z kalendarza branżowych wydarzeń otwie - rających wiosenny sezon handlu. Targi Myplant & Garden powstały w 2015 roku z inicja - tywy przedstawicieli branży ogrodniczej, którzy chcieli na własnych warunkach promować swoje produkty, i utworzonego przez nich konsorcjum. Na jego zlecenie organizatorem tego wydarzenia jest spółka V Group (od 2022 r. większość jej udziałów należy do przedsiębior - stwa Italian Exhibition Group S.p.A z Rimini). Szefowa V Group Valeria Randazzo uznawana jest powszechnie za główną twórczynię sukcesu nowych mediolańskich tar - gów poświęconych roślinom ozdobnym. Impreza rozwi - jała się systematycznie do 2019 r. włącznie, a następnie z powodu pandemii koronawirusa została zawieszona na dwa lata. Teraz odbudowuje swój potencjał. Warto przypomnieć, że rok 2020 wyjątkowo mocno doświadczył organizatorów targów Myplant & Garden. Na kilka dni przed otwarciem (miało ono nastąpić 26 lutego), kiedy poniesiono już spore koszty związane z promocją, wynajmem pawilonów, rezerwacją hoteli itp., a niektórzy wystawcy byli w drodze do Mediolanu, Covid-19 zaczął się błyskawicznie rozprzestrzeniać po Tegoroczna edycja zgromadziła około 650 wystawców z różnych działów ozdobnego sektora ogrodniczego północy Włoch, władze Lombardii ogłosiły lockdown i targi trzeba było w ostatniej chwili odwołać. Mimo tak dotkliwego doświadczenia i finansowych zawiro - wań, Myplant wrócił do gry w lutym ub.r., by w 2023 r., po ustaniu pandemii, już na dobre zaistnieć na między - narodowym rynku. Pomimo obecnych trudniejszych ekonomicznie cza - sów udało się w br. zgromadzić w Mediolanie około 650 wystawców, z czego 22% stanowili zagraniczni uczestnicy, głównie z Holandii, a także Danii, Niemiec, Hiszpanii; nie zabrakło przedstawiciela Polski. Łączna powierzchnia ekspozycyjna wynosiła 45 000 m 2 . Myplant & Graden obejmuje rozmaite działy sektora „ozdobnego”. Zwiedzający mogli się więc zapoznać z roślinami balkonowo-rabatowymi, ogrodowymi (w tym materiałem szkółkarskim) i doniczkowymi, kwiatami ciętymi, środkami produkcji ogrodniczej, produktami dotyczącymi architektury krajobrazu, zakładania i pielęgnacji ogrodów, terenów zieleni oraz obiektów sportowych; maszynami i urządzeniami z dziedziny arborystyki; akcesoriami i rozwiązaniami odnoszącymi się do detalicznej sprzedaży; florystyką i dekoracjami. Zróżnicowane było też grono przybyszów, wśród których – jak podkreślali organizatorzy targów–znaleźli się decy - denci z dużych sieci dystrybucyjnych (centra ogrodnicze, sklepy DIY, Home & Garden, sklepy internetowe). W sumie zjawiło się 23 000 gości.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz