Lider Biznesu 3/2023
20 Nr 3/2023 POLSKA NA TARGACH W MEDIOLANIE Jakkolwiek międzynarodowe, ze zwiedzającymi z wielu krajów, targi Myplant & Garden postrzegane są jednak przez wystawców przede wszystkim jako miejsce, w któ - rym zyskuje się włoskich kontrahentów lub umacnia pozycję na rynku Italii. Takie podejście reprezentował Paweł Marczyński, współ - właściciel firmy CLEMATIS Źródło Dobrych Pnączy Sp.z o.o. Sp. k., która po raz 4. wzięła udział w targach w Medio - lanie – tym razem jako jedyny wystawca z Polski. Paweł BLIŻEJ BR ANŻY Marczyński powiedział, że obecność na M&G pozwoliła zdobyć nowych, włoskich klientów, ugruntować relacje, a także pokazać ofertę grupie potencjalnych kontrahen - tów, którzy nie przyjeżdżają do Essen (gdzie szkółka Cle - matis jako eksporter ma „obowiązkowo” swoje stoisko). Wśród takich zwiedzających Myplant są np. Francuzi, Hiszpanie, Rumuni. Główną grupę docelową dla firmy Clematis stanowią w przypadku mediolańskich targów szkółkarze, a produktem, który ich interesuje – jest mate - riał wyjściowy do dalszej produkcji powojników, w szero - kim, konkurencyjnym wyborze odmian. Na przedwiośniu ważnym produktem były rośliny balkonowo-rabatowe Szkółkarskie produkty we włoskim stylu oferowała m.in. firma Vivai Kostplant Wzrosło znaczenie roślin doniczkowych o ozdobnych liściach (tu: stoisko firmy Antoniodeluca® Farms z USA, która ma też oddział na południu Włoch) Doniczkowa protea ‘Little Prince’ – jedna z wizytówek włoskiej kooperatywy Flora Toscana, która skupia ok. 230 producentów
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz