Lider Biznesu 3/2023
Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 47 Jaka forma dystrybucji generuje największą sprzedaż? W.K.: Nasze obserwacje wskazują, że aktualnie najwyż - sze dynamiki sprzedaży osiągają klienci, którzy opierają się w jakimś stopniu o sprzedaż internetową, realizując ją za pośrednictwem własnych sklepów czy też popularnych plat - form sprzedażowych. Oferta internetowa jest przede wszyst - kim wygodna i szersza dla klienta detalicznego, można ją łączyć z innymi produktami,nawet spoza kategorii ogrodowej. Jakie nowości produktowe przygotowaliście na obecny sezon, jakie są jeszcze w planach? W.K.: Aktualny sezon obfituje w szereg zmian w gamie węży ogrodowych w celu jej uporządkowania pod względem klasy jakościowej, a także parametrów użytkowych. Na półce węży ekonomicznych pojawił się nowy 4-warstwowy wąż ogro - dowy 4yellow.Wklasie średniej nowy 4-warstwowywąż Ideal a w najwyższej półce 6-warstwowy wąż Multiflex PRO. Nowością jest także wąż GROW wykonany w duchu zrów - noważonego rozwoju zawierający 55% surowców z recy - klingu. Pozostałe węże znane w naszej ofercie jak Smart, Green czy Hobby dostały nowe bardziej nowoczesne warstwy POZIOM WYŻEJ zewnętrzne. Nowe rozmiary i długości połączone z opisanymi zmianami mają dodatkowo zwiększać atrakcyjność produk - tów Cellfast na półkach sklepowych. Na uwagę zasługuje również nowy zwijacz automatyczny zawierający 30 m.b. węża ogrodowego, jako rozwinięcie serii zwijaczy Ergo. Wnajbliższej przyszłości wnaszej ofercie poja - wią się także węże ssawno-tłoczne produkowane pod kątem zastosowań w ogrodnictwie i rolnictwie w dwóch wersjach handlowych, do transportu różnego rodzaju płynów i mate - riałów sypkich. Czy należy być optymistą, mówiąc o dalszym rozwoju branży w kolejnych latach? W.K.: Przyszłość branży ogrodniczej w mojej ocenie będzie się kształtować bardzo dobrze. Zwiększone zainteresowanie hobby, jakim jest ogród, wysokie ceny żywności oraz trend do przydomowej produkcji własnej żywności są czynnikami, które będą napędzać popyt. Oczywiście branża nie uniknie zawirowań, czy to w struktu - rze dystrybucji, czy też w okresowo zmieniającym się pozio - mie popytu, może to być związane z wahaniami wartości siły nabywczej klientów. Mimo to przewiduję, że w zestawieniu z innymi branżami branża ogrodnicza będzie się wyróżniać na tle innych dobrą dynamiką sprzedaży w następnych 2-3 latach, czego życzymy sobie i naszym klientom. D ziękuję za rozmowę. R ozmawiał dr Piotr Łuczak
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz