Lider Biznesu 3/2023
66 Nr 3/2023 Busem przez polskie ogrody w pełni 6 sezonu Sezon ogrodowy w pełni, co oznacza, że szósty sezon projektu realizowa - nego na blogu www.zogrodemnaty.pl jest już prawie na półmetku. Podczas tych kilku miesięcy tego roku działo się wiele, bus podróżował po całym kraju, odwiedzał ogrody prywatne, ale również inne ciekawe miejsca. To wszystko po to, aby wydobyć z nich to, co najcenniejsze i móc inspirować setki tysięcy czytelników. P rojekt, który rozpoczął się w styczniu 2018 roku, nie - przerwanie trwa do dzisiaj, a jako jego autor nieustan - nie wyszukuję kolejne wyjątkowe miejsca, które są prawdziwą kopalnią pomysłów i inspiracji. Na drodze busa pojawiają się ogrody w przeróżnych sty - lach, od sielskich, przez japońskie, prowansalskie, rusty - kalne, po nowoczesne. Ale jedna cecha pozostaje wspólna. Każdy z nich ma w sobie coś, co zdecydowanie go wyróżnia. W każdym ogrodzie można dostrzec pracę i zaangażowanie właścicieli, ale przede wszystkim niezwykłą kreatywność, zamiłowanie do natury i nutę fantazji. Przykładem niech będzie ogród pełen tulipanów, niezwykłych retro dekoracji czy metalowych ozdób. Każdy z nich zachwyca i każdy jest jedyny w swoim rodzaju. TEKST i ZDJĘCIA: Tomasz Szostak, zogrodemnaty.pl skonstruowany, aby był realizowany przez cały rok, od stycz - nia do grudnia, pokazując tym samym, że ogrody mogą być atrakcyjne przez cały czas, a nie tylko kilka miesięcy w roku. Ma to znaczenie również w kontekście partnerów, daje im możliwość „na wydłużenie sezonu”, ponieważ ich produkty są pokazywane całorocznie, dopasowywane do określonych okresów, często uświadamiając czytelników, że w ogrodzie można realizować się przez cały rok. Podsumowując, można z całą pewnością powiedzieć, że pro - jekt „Busem przez polskie ogrody” utkwił już w świadomości czytelników na tyle mocno, a sam bus stał się już tak mocno rozpoznawalny, że stanowi to doskonałą podstawę do roz - budowy projektu i kontynuowania go w latach kolejnych. < BUSEM PRZEZ POLSKIE OGRODY Warto również przypomnieć, że projekt łączy wizyty w ory - ginalnych ogrodach z ciekawą prezentacją partnerów i ich produktów. Podkreślenia wymaga również fakt, że ma misję edukacyjną, w oryginalny i przystępny sposób pokazując pasję i radość, jaką może nieść samodzielne i przemyślane zagospodarowywanie przestrzeni, stosowanie ciekawych rozwiązań w zakresie materiałów, produktów, architektury ogrodowej i nasadzeń roślinnych. Udowadnia również, że własnymi pomysłami, podpartymi ciężką i systematyczną pracą, można osiągnąć spektakularne efekty, które mogą zachwycać i inspirować tysiące osób. Cały projekt, poza oryginalnym i kolorowym ogrodowym tłem do prezentacji, ma jeszcze jedną zaletę – jest tak
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz