Lider Biznesu 3/2023

Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 7 BLIŻEJ BRANŻY P rojekt Wow!Garden to prezentacja 7 różnorodnych, przydomowych ogrodów, które będą pokazywane w kolejnych odcinkach specjalnych na kanale YouTube Hubert Lamański. Chcemy udowodnić, że każdy ogród może być WOW! Będziemy pokazywać, jak zmienia się ogród w trak - cie sezonu, przybliżymy tajniki prac ogrodowych oraz udowodnimy, że każdy ogród może być WOW! Spośród Projekt Wow!Garden zgłoszonych do projektu ogrodów zostanie wyłoniony zwycięzca, który otrzyma tytuł, nagrodę główną oraz sta - tuetkę Wow!Garden 2023. Chcemy wyróżnić ogrody, które zwrócą naszą uwagę ze względu na swój styl, charakter, wkład pracy czy bioróż - norodność. Lider Biznesu oraz targi Gardenia objęły projekt swoim patronatem. < publiczności. Po raz kolejny istotnym aspektem Gardenii będzie obecność szkół i uczelni kierunkowych. – Branża z zadowoleniem obserwuje aktywność młodych ludzi i ich chęć rozwoju w kierunkach mających swoje zastosowanie w szeroko pojętej branży ogrodniczej. Wybrane zagadnienia kolejnej edycji Gardenii ponownie skierujemy do młodszej publiczności, w szczególności studentów uczelni wyższych. Również poruszona tematyka ekologii doskonale wpisała się w ofertę wystawców oraz oczekiwania zwiedzających, jest to więc kolejny istotny aspekt do uwzględnienia wplanie edycji 2023–mówi Paulina Maniecka, dyrektor projektu Gardenia. Ekspozycja, podobnie jak w roku ubiegłym, obejmie wszystkie sektory ogrodnictwa – od oferty maszynowej, poprzez podłoża, nawozy, nawadnianie, nasiona, akcesoria ogrodnicze, aż po sektor florystyczny. Targi Gardenia odwie - dziło ostatnio łącznie 12 067 uczestników z 23 państw Europy i świata, w tym w największej liczbie z Austrii, Belgii, Czech, Danii, Finlandii, Francji, Niemiec, Hiszpanii, Holandii, Włoch, Norwegii, Słowenii, Szwecji i Ukrainy. Na targach sta - wili się przedstawiciele z większości sieci handlowych i dys - trybucyjnych. Ważnym aspektem ubiegłorocznych targów Gardenia była silna obecność centrów ogrodniczych, przede wszystkim tych zrzeszonych w Polskim Stowarzyszeniu Cen - trów Ogrodniczych oraz Grupie Zakupowej DCO. Gardenia 2023 będzie rozplanowana w przestrzeni pawi - lonów 5 i 6, czyli dwóch największych hal na terenie MTP. W edycji 2022 stoiska zaprezentowało niemal 300 wystaw - ców, zarówno jako indywidualne, jak i łączone ekspozycje. Stanowi to 38% wzrost w liczbie wystawców względem poprzedniego roku . Edycja ta była również niezwykle popu - larna wśród nowych firm , było ich aż 71 . Łącznie targi Gar - denia miały przyjemność gościć wystawców z 12 krajów . W roku 2022 również liczba szkółek prezentujących swoje produkty wzrosła względem poprzedniego roku dwukrotnie, w nadchodzącej edycji organizatorzy spodziewają się utrzy - mania i rozwoju tej tendencji. Silnym wyróżnikiem Gardenii był bogaty program wydarzeń – 5 konferencji, 6 warsztatów dla publiczności, 13 otwartych pokazów, 3 konkursy florystyczne, konkurs dla architektów krajobrazu oraz liczne aktywności wystawców wypełniły 3 targowe dni po brzegi w atrakcje dla pasjonatów i profesjo - nalistówogrodnictwa.–Tworzenie jednego z najważniejszych i największych wydarzeń dla branży ogrodniczej w Polsce to dla nas zaszczyt i wyzwanie,które co rok podejmujemyz nową energią. Na nadchodzącą edycję przygotowujemy jeszcze ciekawszą ekspozycję i wierzymy, że zarówno wystawcy, jak i zwiedzający wyjdą pełni wspaniałych wrażeń i inspiracji na kolejny sezon–mówi Paulina Maniecka. Targi Gardenia odbędą się w dniach 23-25 listopada 2023 r. na Międzynarodowych Targach Poznańskich. <

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz