Lider Biznesu 3/2024

40 Nr 3/2024 TRADYCYJNE SEO W OBLICZU DEMOKRATYZACJI WYSZUKIWANIA W erze, gdy wyszukiwanie informacji w sieci równie dobrze może oznaczać przeglądanie feedu na TikToku, firmy analizują swoje strategie dotarcia do konsumentów. Nie wystarczy już tylko optymalizacja słów kluczowych i nadzieja na wysoką pozycję w Google. Tradycyjne SEO, które skupia się głównie na optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych, może już nie być wystarczające. Niezbędne jest tworzenie treści, które są angażujące, wizualnie przyciągające i dostosowane do formatu i specyfiki platform, na których klienci spędzają swój czas. Dodatkowo rosnąca popularność treści atrakcyjnych wizualnie i wideo na platformach takich jak chociażby TikTok wymusza na marketerach adaptację nie tylko w zakresie typu treści, ale i sposobu ich prezentacji. Krótkie, dynamiczne klipy wideo, często z udziałem influencerów, stają się nowym standardem, który przyciąga uwagę i generuje zaangażowanie. Marketerzy muszą na nowo ocenić swoje budżety i umiejętności kreatywne, aby sprostać tym wyzwaniom. NARZĘDZIA I TECHNIKI BADANIA TRENDÓW WYSZUKIWANIA Zrozumienie, co dokładnie wpisują użytkownicy w wyszukiwarki i na platformach społecznościowych, jest kluczowe dla skutecznego marketingu online. W erze cyfrowej, gdzie konkurencja o uwagę użytkownika jest ogromna, narzędzia takie jak AnswerThePublic stają się nieocenione. Pozwalają one nie tylko na szybkie pozyskiwanie danych o najczęściej wyszukiwanych frazach, ale też pomagają zrozumieć kontekst i intencje stojące za zapytaniami użytkowników. Zastosowanie AnswerThePublic AnswerThePublic automatycznie generuje listy pytań, propozycji i porównań na podstawie wprowadzonych słów kluczowych. Dzięki temu marketerzy mogą w łatwy sposób identyfikować, jakie tematy są aktualnie „na czasie” i jakich konkretnie informacji szukają użytkownicy. Na przykład wpisując frazę „meble ogrodowe”, można otrzymać setki związanych z nią zapytań, które pomogą zrozumieć, jakie aspekty produktu są dla konsumentów najważniejsze – czy to trwałość, styl, czy może cena. Korzyści z wykorzystania narzędzi badania trendów Korzystając z AnswerThePublic i podobnych narzędzi, firmy mogą lepiej dostosować swoje strategie content marketingowe, aby odpowiadały na realne potrzeby i pytania potencjalnych klientów. Jest to szczególnie ważne w strategiach inbound marketingowych, gdzie celem jest przyciągnięcie klienta wartościową treścią, a nie agresywną reklamą. Dzięki temu możliwe jest tworzenie treści, które naturalnie przyciągają ruch na stronę, poprawiając jednocześnie jej widoczność w wynikach organicznych wyszukiwarek. OD SŁÓW KLUCZOWYCH DO TREŚCI: JAK TWORZYĆ ANGAŻUJĄCE MATERIAŁY? Przejście od wyznaczenia słów kluczowych do stworzenia rzeczywistej, angażującej treści wymaga zrozumienia, jak dzisiejsi konsumenci konsumują informacje i jakie mają oczekiwania. W kontekście coraz bardziej fragmentarycznego i wizualnego świata cyfrowego tworzenie treści, które naturalnie wpisują się w zmieniające się nawyki wyszukiwania, jest kluczowe. Na co warto zwrócić uwagę, tworząc treści? 1. Zrozumienie intencji użytkownika: w zrozumieniu intencji użytkowników mogę pomóc narzędzia takie jak AnswerThePublic. Ułatwiają one tworzenie treści, które bezpośrednio odpowiadają na najczęstsze pytania użytkowników. 2. Wybieranie angażujących formatów: należy pamiętać,że treść nie powinna bazować tylko na tekście. Wideo, infografiki czy interaktywne quizy zwykle angażują użytkowników bardziej niż tradycyjny długi artykuł, dlatego warto myśleć o różnorodności formatów. To przyciąga i utrzymuje uwagę odbiorców. 3. Wykorzystanie elementów wizualnych: obrazy, wykresy i inne elementy wizualne pomagają nie tylko przyciągnąć uwagę, ale również ułatwiają zrozumienie treści. W dobie szybkiego przewijania feedów na platformach społecznościowych atrakcyjny wizualnie content ma większą szansę na zatrzymanie użytkownika. 4. Optymalizacja pod urządzenia mobilne: biorąc pod uwagę, że większość wyszukiwań odbywa się na urządzeniach mobilnych, treści muszą być zoptymalizowane, POZIOM WYŻEJ

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz