Lider Biznesu 3/2024

6 Nr 3/2024 BLIŻEJ BRANŻY Przed nami XVIII edycja Międzynarodowych Targów Ogrodnictwa i Architektury Krajobrazu GARDENIA 2024. „Pełnoletność” to czas ważnych zmian – w przypadku Gardenii będzie ich wiele. Niewątpliwie warto zarezerwować tę datę w kalendarzu: 16-18 października będą należały do branży ogrodniczej! Targi Gardenia – 18. urodziny: dojrzałość do zmian! TEKST : Natalia Porożyńska ZDJĘCIA: FotoBueno Gardenię 2023 odwiedziło 12 495 gości, również z zagranicy: Austrii, Białorusi, Czech, Chin, Niemiec, Estonii, Finlandii, Holandii, Łotwy, Litwy, Węgier, Mołdawii i Norwegii, w tym ok. 30 uczestników programu Hosted Buyers. Na Targach stawili się przedstawiciele z większości sieci handlowych i dystrybucyjnych oraz największe centra ogrodnicze: Bricomarche, Auchan, Lidl, PSB Mrówka, Materiały Budowlane Wesołek, Jucca, Dino Polska, Smurfit Kappa, Puratos, Leroy Merlin, Obi, Bricoman czy Jula. CO NOWEGO W NAJBLIŻSZEJ EDYCJI? Polska Oferta Eksportowa. Od lat targi Gardenia to przestrzeń do spotkań na gruncie rodzimego biznesu, ale nie tylko – to także idealna okazja do zaprezentowania oferty zagranicznym zwiedzającym. Polska Oferta Eksportowa to top of the top polskiej produkcji – najatrakcyjniejsze oferty najlepszych polskich firm branży ogrodniczej. To przejrzysty i skondensowany zbiór propozycji przygotowanych pod sprecyzowaną grupę zwiedzających. Firma – produkt/usługa – przewaga konkurencyjna – kontakt. Tylko tyle i aż tyle, aby zacząć intratne relacje z nowymi odbiorcami. 18-letnia ewolucja targ w Gardenia znajdzie w tym roku swoją dojrzałą odsłonę: nie tylko termin skrojony na życzenie branży i na jej sugestię ulokowany możliwie wczesną jesienną porą, ale i inne aspekty: powrót do pawilonów 7, 7A, 8, 8A oraz 6, przeniesienie na dni robocze (środa-piątek, aby zmaksymalizować udział profesjonalnej publiczności) oraz mocniejszy niż dotychczas nacisk na pozyskanie zwiedzających spoza granic Polski. – Miniona edycja targów Gardenia pozwoliła nam na wyciągnięcie wielu wniosków – wiemy, w którą stronę sięgnąć po potencjał dla rozwoju imprezy i w tym roku będziemy z niego czerpać garściami. Liczymy, że sytuacja światowa jest stabilna na tyle, aby rozwiązania dotąd zamknięte otworzyć ponownie i skorzystać z szans, których dotychczas nie mieliśmy – mówi Paulina Maniecka, dyrektor projektu GARDENIA. Głównym założeniem tegorocznej edycji będzie zatem bogata ekspozycja, skupiona na różnorodności i nowościach branżowych, zwiększanie kompetencji osób funkcjonujących w branży ogrodniczej oraz skupienie na jakości zwiedzających. Mocnym punktem będą planowane strefy inspiracji oraz innowacyjna organizacja ekspozycji.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz