16 Nr 3/2025 bliżej branży „ozdobno-użytkowe (jadalne)” czy też lansowano hasła „bioróżnorodność”, „bliżej natury”, „uprawa przyjazna środowisku”. W kalejdoskopie propozycji i ekspozycji można było znaleźć nawet zestaw roślin odpornych na ślimaki, w którym były pelargonie, lantany, fuksje, sanwitalie. Szczególną uwagę skupiały nowości, często mające europejską premierę w trakcie czterech czerwcowych dni. Obowiązkowe miejsce spotkań i inspiracji Pokazy zwyczajowo przygotowano zarówno pod dachem – w szklarniach lub w części obiektów logistycznych, jak i na zewnątrz, gdzie można było oglądać rośliny Przykładowa rabata z użyciem gatunków i odmian prezentowanych przez wystawcę (Syngenta Flowers) Rośliny jednoroczne i byliny jako źródło kwiatów (pokaz przedsiębiorstwa Danziger) „Dry Spot” (rośliny odporne na suszę) – jedna z koncepcji marketingowych firmy Florensis Zestaw roślin odpornych na ślimaki: pelargonie, lantany, fuksje, sanwitalie w donicach bądź posadzone na rabatach. Nie brakowało spektakularnych ekspozycji, którymi starają się wyróżnić poszczególni uczestnicy. Część spośród 56 firm biorących udział w wydarzeniu zorganizowała prezentacje wspólnie w jednej lokalizacji, co w wielu przypadkach skutkowało bardziej widowiskowym pokazem lub stanowiło większą zachętę dla zwiedzających, by wybrać daną lokalizację spośród dwudziestu sześciu, jakie były do dyspozycji. Jak podali organizatorzy, gość FlowerTrials 2025 odwiedził średnio 6 miejsc i zapoznał się z ofertą 14 wystawców. W sumie zarejestrowano około 5000 odwiedzających. Marjolein Kuyucu-Lodder, przewodnicząca komitetu
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz