Lider Biznesu 3/2025

32 Nr 3/2025 garden biznes Tekst : Marta Tysowecka, założycielka Greendea. Specjalistka od digital marketingu i sprzedaży w branży ogrodniczej www.greendea.pl 5 błędów w wizytówce Google, które mogą kosztować Cię klientów w sezonie Na szczęście jest to coś, czemu można szybko zaradzić – wystarczy kilka drobnych poprawek. Oto pięć najczęstszych błędów w wizytówkach Google, które mogą sprawić, że stracisz klientów, zanim jeszcze Cię poznają. 1. Nieaktualne godziny otwarcia (zwłaszcza w sezonie i święta) Dlaczego to błąd? Większość klientów sprawdza godziny otwarcia w Google, jeszcze zanim wsiądzie do auta. Jeśli nie W sezonie wiosennym centra ogrodnicze przeżywają prawdziwe oblężenie. Klienci szukają roślin, ziemi, doniczek, inspiracji i... nie chcą tracić czasu. Wpisują w Google „centrum ogrodnicze + nazwa miejscowości” i wybierają to miejsce, które jest najbliżej, jest otwarte i wygląda wiarygodnie. Twoja wizytówka w Google może zadecydować o tym, czy klienci trafią do Ciebie, czy do konkurencji (w tym także sklepów budowlanych), które zlokalizowane są dwa kilometry dalej. widzą informacji albo widzą błędną, np. że centrum jest zamknięte w sobotę, choć jest ono otwarte, najprawdopodobniej wybiorą inny sklep. Co gorsza, nawet się o tym nie dowiesz – oni po prostu nie przyjadą. Rozwiązanie Regularnie aktualizuj godziny otwarcia, szczególnie przed sezonem, długimi weekendami i świętami. Google umożliwia ustawienie tzw. „specjalnych godzin” na konkretne dni. Dzięki temu klient zawsze zobaczy aktualną informację, nawet jeśli np. w Boże Ciało pracujesz tylko do 14:00. Pamiętaj też, aby aktualizować godziny poza sezonem, np. jesienią lub zimą.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz