LIDER BIZNESU 4/2020

zieleń w mieście 26 TEKST: Marcin Fajerski, ZDJĘCIA: AdobeStock G lobalizacja i postępująca technologizacja życia, pokoleniowe przemiany oraz efekt cieplarniany mają znaczący wpływ na rozwój innowacyjno - ści w segmencie nawadniania, a także na preferencje zakupowe wła - ścicieli ogrodów oraz zarządców terenów zieleni. Czy idea „smart gar - den” opanuje świat, czy klienci pozostaną przy bardziej tradycyjnych rozwiązaniach? Z szacunków międzynarodowej agencji informacyjnej Markets and Markets wynika, że światowy rynek automatycz- nych oraz półautomatycznych systemów nawadniania może w br. przekroczyć wartość 2,8 mld dol. Do 2025 r. segment ten może wzrosnąć natomiast aż o 18,5%, osiągając rekordowy próg 6,7 mld dol. Czynniki takie jak popularyzacja inteligentnych technologii, zmiany klimatu, wynikające z nich coraz dłuższe okresy suszy w okresach wiosenno-letnich oraz rosnąca świadomość doty- cząca korzyści automatycznego nawadniania stanowią główny ZMIANY NA RYNKU NAWADNIANIA motor napędowy całego segmentu nawodnienio- wego na świecie. Wg danych globalnego raportu Husqvarna, w 2030 r. już połowa naszej populacji będzie żyła na obszarach ograniczonego dostępu do wody.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz