LIDER BIZNESU 4/2020

„Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy” RPR 3729 redaktor naczelna: Klaudyna Bogurska-Matys klaudyna.bogurska@grupamtp.pl Stale współpracują: Agnieszka Sahajdak, Joanna Rayss, Marcin Fajerski, Ewa Brok, Wojtek Wardecki, Aleksandra Osip-Krystek, Radosław Olejniczak, Olha Kamolikova, Valerii Kotelnikov, Katarzyna Radzis, Tomasz Szostak Reklama: Aleksandra Konopa Tel.: +48 539 777 549 e-mail: aleksandra.konopa@grupamtp.pl Liliana Biegoń Tel.: 691 021 911 liliana.biegon@grupamtp.pl Korekta: Ilona Burczyk Wydawca: Międzynarodowe Targi Poznańskie Sp. z o.o. ul. Głogowska 14, 60-734 Poznań Kolportaż: prenumerata redakcyjna Wszystkie opublikowane materiały objęte są prawem autorskim. Przedruki i wykorzystanie materiałów możliwe jest wyłącznie za zgodą redakcji. Redakcja zastrzega sobie prawo do skracania tekstów i zmiany tytułów nadesłanych materiałów. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam i materiałów promocyjnych. Redakcja informuje, że administratorem danych osobowych jest wydawca czasopisma - Międzynarodowe Targi Poznańskie z siedzibąwPoznaniu, ul. Głogowska 14. Dane osobowe będą przet- warzane w celach marketingowych i statystycznych, do momentu ich wycofania. Reklamacje i sprzeciwy dotyczące przetwarzania danych osobowych w serwisie należy zgłaszać drogą elektroniczną na adres e-mail: HYPERLINK “mailto: iod@mtp.pl” iod@mtp.pl (Ins- pektor Ochrony Danych). W razie takiej konieczności dane mogą być udostępniane wyłącznie podmiotom współpracującym z Ad- ministratorem w celu realizacji powierzonych im zleceń i usług. Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych oraz żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przet- warzania, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, wycofania zgody lub wniesienia skargi do organu nadzorczego oraz prawo do przenoszenia danych osobowych. Zapewniamy, że dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypad- kowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami. Zdjęcia: MTP, archiwum firm, Magdalena Adamczewska, Wojciech Wardecki, UNSPLASH, AdobeStock, Szanowni Państwo, w ostatnich miesiącach nasze życie przeniosło się do świata wir- tualnego. To tam mamy spotkania zespołowe, tam odbywają się wszystkie konferencje, szkolenia, webinaria, wywiady, sprzedaż. Za nami pierwsze spotkanie Garden Business Club w wersji on-line, które spotkało się z pozytywnym odbiorem, za co bardzo serdecz- nie dziękujemy. Okazuje się, że potrafimy sobie radzić nawet w tak ekstremalnych warunkach jak społeczna kwarantanna. Na szczęście odmrażanie gospodarki jest już mocno zaawansowane i nasza rze- czywistość wraca do „nowej codzienności”. Wszyscy wiemy dobrze, że pewne zmiany i nawyki zostaną z nami na dłużej, a być może na zawsze. I choć w świecie wirtualnym odnaleźliśmy się bardzo dobrze, to jednak wszyscy zgodnie twierdzimy, że spotkania biznesowe, za- wodowe i towarzyskie w prawdziwym świecie, są dla nas wszystkich nieporównywalnie lepsze. W najnowszym numerze Lidera Biznesu polecamy szereg bardzo ciekawych wywiadów, materiałów i raportów. Agata i Wiesław Strączkowscy opowiedzą o tym, jak setki ludzi pomogło im sta- nąć na nogi po pożarze ich centrum ogrodniczego. Agnieszka Sahajdak, Dyrektor Biura Nadzoru Fitosanitarnego i Współpracy Międzynarodowej w Głównym Inspektoracie Ochrony Roślin i Nasiennictwa, opowie o tym, czego powinniśmy dopilnować przy sprzedaży roślin poprzez umowy zawierane na odległość. Indago, firma badawcza z Poznania, sprawdziła, jakie formy prywat- nych, „zielonych” miejsc są najbardziej popularne w naszym kraju. Olha Kamolikova, dziennikarka, dyrektor biura konsultingowego „Landscape & Architecture“, Valerii Kotelnikov, redaktor naczelny cza- sopisma „Landscape & Architecture“, opisali, w jakim stopniu epide- mia dotknęła tamtejszą zieloną branżę. Katarzyna Radzis, ze Związku Szkółkarzy Polskich, opowiedziała z jakich form pomocy tarczy antykryzysowej, mogą skorzystać szkółkarze. Joanna Rayss, dr inż. arch. krajobrazu, opisała system powierzchniowej retencji miejskiej. Marcin Fajerski opisał jak znaczący wpływ na rozwój innowacyjności w segmencie nawadniania mają globalizacja i postępująca technolo- gizacja życia, pokoleniowe przemiany oraz efekt cieplarniany. W tym numerze przeczytacie Państwo także, że ostatnie lata przyniosły zadowalające – nawet kilkuprocentowe – wzrosty w segmencie sprzedaży nasion w Polsce i Europie. Wojtek Wardecki podpowie, jak prowadzić swoje media społecznościowe, a Ewa Brok przekonuje, że zasady savoir-vivre to dodatek do pracy nad inteligencją emocjonal- ną, która odgrywa ogromną rolę w dobrej i efektywnej komunikacji. Zespół redakcyjny Facebook/Liderbiznesu oraz Instagram/liderbiznesu

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz