LIDER BIZNESU 4/2020

42 dowisku rozwiązaniami w przydomowych stre- fach wypoczynku. Od kilku lat cieszą się one niesłabnącą popular- nością, mimo iż koncept ekologicznego ogrod- nictwa na świecie rozwija się już od lat 50. XX w. Przez lata był jednak trendem niszowym i dopie- ro teraz trafia do ogrodniczego mainstreamu. Guy Barter, główny ogrodnik brytyjskiego Royal EKO trendy E kologiczny styl życia staje się coraz modniejszy na całym świe - cie. Wg danych Międzynarodowej Federacji Rolnictwa Ekolo - gicznego IFOAM EU oraz Instytutu Badań Rolnictwa Ekologicz - nego FiBL, wartość tego rynku w skali globalnej przekroczyła już 100 mld dol.! Trend EKO zyskuje popularność również w na - szym kraju, podobnie jak idea prowadzenia ogrodu bardziej przyjaznego środowisku naturalnemu TEKST: Marcin Fajerski, ZDJĘCIA: AdobeStock OGRÓD W STYLU EKO Szacuje się, że rynek produktów ekologicznych w ub.r. osiągnął rekordowy próg 1,2 mld zł i rokrocznie odnotowuje dwucyfro- we wzrosty. Jak podaje portal Gumtree, już ¾ Polaków uważa, że żyje ekologicznie i aż 87% respondentów deklaruje, że chcia- łoby żyć w jeszcze większej zgodzie z naturą. Z kolei z badań Mobile Institute wynika, że już 68% konsumentów w naszym kraju zwraca uwagę na ekologiczny aspekt podczas zakupów. Co więcej, ponad 33% klientów w Polsce czyta etykiety produk- tów przed ich zakupem. Holistyczne podejście Boom na zdrowe odżywianie, naturalną pielęgnację oraz ro- snąca świadomość społeczna dotycząca zmian klimatu oraz ochrony bioróżnorodności oddziałują na wszystkie sfery życia i wypoczynku polskich konsumentów. Konsekwencją zmian w postawach kupujących jest wyraźny wzrost zainteresowania ekologicznym ogrodnictwem oraz wszystkimi przyjaznymi śro- Jak podaje portal Gumtree, już ¾ Polaków uważa, że żyje ekologicznie i aż 87% respondentów deklaruje, że chciałoby żyć w jeszcze większej zgodzie z naturą.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz