LIDER BIZNESU 4/2020

57 Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy Joanna Legutko, Wiceprezes Zarządu W.Legutko Przedsiębiorstwo Hodowlano-Nasienne Sp. z o.o. Bez cienia wątpliwości hitem tego sezonu są Mieszanki Kwietne - nowość, która podbiła ser- ca wielu osób. Mieszanki to strzał w dziesiątkę zważywszy na panujący trend zakładania swo- bodnych ogrodów, jak również ze względu na suszę, która dotyka nasz kraj. Ich dużym atutem jest fakt, że są mało wymagające pod względem uprawy i dobrze znoszą brak deszczu. Warto zatem rozważyć wymianę trawnika na dywan kwietny, który stanie się naturalnym siedliskiem dla bardzo ważnych uczestników ekosystemu, mianowicie owadów zapylających. Właśnie z myślą o ochronie zapylaczy skomponowali- śmy dwie mieszanki - wabiącą motyle oraz roślin miododajnych dzikich. Nie każdy wie, że obecnie 1/3 produktów spożywanych przez ludzi zależy w bezpośredni lub pośredni sposób od zapy- lania przez owady. Jednak rośnie świadomość w tej kwestii, co wspierają kampanie społecz- ne i proekologiczne. Ma to znaczący wpływ na decyzje zakupowe klientów, którzy dzięki temu chętniej sięgają po nasiona roślin miododajnych. Analizując sprzedaż rynkową, jednoznacznie mogę stwierdzić, że w branży nasiennej jak za- wsze przodują nasiona warzyw. Trend ten utrzy- muje się niezmiennie od kilku lat. Klienci najczę- ściej sięgają po nasiona ogórków, marchewki, pietruszki, sałaty, kopru, fasoli czy rzeżuchy. Wybieranie nasion warzyw jest zapewne spo- wodowane rosnącymi cenami warzyw i owoców w warzywniakach oraz sklepach spożywczych. Innym czynnikiem determinującym wzrost za- interesowania nasionami jest panująca sytuacja w kraju związana z koronawirusem. Polacy sie- dząc w domach poszukują nowych aktywności, czasem takich, którymi nigdy wcześniej się nie interesowali. Dzięki temu duże grono osób po- siadających przy domu skrawek niezagospoda- rowanej ziemi, zainteresowało się nim bardziej i stworzyło m.in. warzywnik lub rabatę kwietną. Życie w stylu eko, slow life czy vege determinuje ludzi do podjęcia wysiłku w celu wyprodukowa- nia zdrowej żywności dostępnej w zasięgu ręki. Nasz asortyment targetujemy według potrzeb każdej grupy odbiorców, dlatego również mile- nialsi, czyli pokolenie XXwieku, poszukające pro- stych rozwiązań, a zarazem doceniające zdrowy tryb życia, znajdzie w naszej ofercie nasiona na miarę swoich potrzeb. Myślę tu o nasionach wa- rzyw czy ziół na taśmie bądź macie.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz