LIDER BIZNESU 4/2021

20 wywiad serii nasion umieszczonych na specjalnych ekspozyto- rach, dopasowanych do potrzeb odbiorców. Dokładamy wszelkich starań, aby współpraca z firmą W.Legutko była satysfakcjonująca i przyjemna. Przedsiębiorstwo W.Legutko bardzo chętnie wspiera ogrodniczą edukację dzieci, młode talenty, ciekawe i szlachetne inicjatywy. Co skłania firmę do rozwijania idei CSR? W jakie działania tego rodzaju zaangażowaliście się Państwo ostatnio? J.L.: Społeczna odpowiedzialność biznesu jest bar- dzo ważna. Polega na zarządzaniu przedsiębiorstwem w sposób świadomy i zrównoważony, przy jednocze- snym dostrzeganiu potrzeb społeczeństwa i w poszano- waniu zasad ekologii. Prowadzenie firmy wyłącznie dla zysku nie daje pełnej satysfakcji. Całość dopełniają rela- cje międzyludzkie. Staramy się działać w taki sposób, aby nasza firma była odbierana jako godna zaufania, aby pracownicy byli zadowoleni z pracy i codziennych kontaktów międzyludzkich. Kładziemy duży nacisk na partnerskie stosunki z kontrahentami, klientami bizne- sowymi oraz ostatecznym odbiorcą naszych produktów. Praca w przyjaznej, rodzinnej atmosferze to połowa sukcesu. Jako firma rodzinna wspieramy lokalne inicja- tywy, pomagamy instytucjom kierującym swe prośby o przekazanie nasion czy sadzonek mających posłużyć do upiększenia obszarów wokół nich. Do każdej sprawy podchodzimy indywidualnie. Co roku wspieramy m.in. naszych rodaków z Ukrainy, przekazując pakiet nasion na ich potrzeby. W ub.r. zostałam mianowana na stanowisko prezesa Fun- dacji Chcę Żyć, której jednym ze współzałożycieli jest mój tata. Fundacja istnieje od ponad 15 lat i działa na rzecz ciężko chorych dzieci. Nasza firma wspiera jej podopiecz- nych przekazując część dochodu ze sprzedaży nasion serii Wesoły Ogródek. Ponadto posiadamy Fundację Cudowne Lata, której założeniem jest działanie na rzecz rozwoju intelektualnego i emocjonalnego dzieci, w tym również dzieci niepełnosprawnych; stwarzanie warunków do pra- widłowego rozwoju psychoruchowego dzieci i młodzieży – wszystko to przekłada się na prawidłowe kształtowanie ich charakteru. Na jakich tego rodzaju działaniach koncentrujecie się Państwo obecnie? J.L.: Ostatnio skupiamy się na działaniach dla obu funda- cji, by pomagać jak największej liczbie dzieci potrzebu- jących. Poza tym pracujemy nad wdrożeniem pewnego projektu ekologicznego… Jednak nie zdradzę szczegółów na jego temat. Póki co niech pozostanie on owiany tajem- nicą. Będąc przy zagadnieniu ekologii, pragnę dodać, że staramy się szerzyć proekologiczne działania, np. poprzez dokładanie do zakupów zrobionych w naszym e-skle- pie specjalnych mat nasiennych w kształcie heksagonu, które klienci mogą wykorzystać w swoim ogródku lub do uprawy w pojemniku. Dzięki temu zachęcamy ich do wysiewania nasion roślin sprzyjających owadom zapylają- cym. Ponadto angażujemy się w sponsoring w dziedzinie sportu. Jako miłośniczka koni, w szczególny sposób doce- niam młode i utalentowane osoby, które z pasją oddają się jeździectwu. W ostatnim czasie nasza firma nawiązała współpracę sponsorską z niezwykle uzdolnioną młodą dziewczyną z okolic Leszna, która na swoim koncie ma już kilka znaczących sukcesów. Dzięki naszej pomocy będzie mogła jeszcze bardziej się rozwijać. Osobiście uważam, że warto działać lokalnie, wspiera- jąc tym samym swoje środowisko i doceniając przez to ukryty potencjał drzemiący w osobach, które nie zawsze posiadają wystarczające zasoby finansowe na rozwijanie własnych zainteresowań. Staramy się działać w taki sposób, aby nasza firma była odbierana jako godna zaufa- nia, aby pracownicy byli zado- woleni z pracy i codziennych kontaktów międzyludzkich. Kładziemy duży nacisk na partnerskie stosunki z kon- trahentami, klientami bizne- sowymi oraz ostatecznym odbiorcą naszych produktów

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz