LIDER BIZNESU 4/2021

Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 25 REKLAMA Z pewnością okres kryzysu pandemicznego okazał się niełatwym doświadczeniem dla szkółek w całej Europie, ale był też cenną lekcją dla tego sektora, który musiał nauczyć się m.in. dużej elastyczności w działalności oraz lepszej współpracy wszystkich ogniw w łańcuchu dostaw. Problemy wywołane wybuchem pandemii przyniosły więc pozytywne efekty, m.in. wypracowanie bardziej wydaj- nych metod pracy, modeli zarządzania i potrzebie silnego, racjonalnego przywództwa. ŚWIETLANA PRZYSZŁOŚĆ Dla rozwoju produkcji szkółkarskiej w Polsce i handlu materiałem roślinnym można wysunąć optymistyczne prognozy. Na pewno zapotrzebowaniu na rośliny ozdobne w nadchodzących latach będzie sprzyjał paneuropejski trend „powrotu na łono natury”. Dla przykładu w Wielkiej Brytanii według ustaleń AIPH sprawił, że ogrodnictwem zainteresowało się aż o 36% więcej mieszkańców niż w czasach sprzed pandemii, natomiast 18% z nich pozosta- nie wierna ogrodniczemu hobby po powrocie do normal- ności. Konsumenci i rządzący na całym świecie zaczynają Na pewno zapotrzebowaniu na rośliny ozdobnewnadchodzących latachbędzie sprzyjał paneuropejski trend„powrotu na łono natury”

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz