LIDER BIZNESU 4/2021

32 REKLAMA mogli cieszyć się wypoczynkiem w przydomowym ogro- dzie – mówi Jacek Hołub. – To tłumaczy ogromne zapo- trzebowanie na markowe narzędzia i bogactwo premier produktowych – nadmienia. NARZĘDZIOWA REWOLUCJA Wysokojakościowe narzędzia zaczynają skutecznie wy- pierać z półek polskich sklepów i centrów ogrodniczych tańsze produkty nieznanych marek. Coraz więcej konsu- mentów w naszym kraju traktuje zakup podstawowych akcesoriów do prac w ogrodzie jako długoletnią inwe- stycję. Używając sekatorów, pił czy noży ogrodniczych, przekonują się do ich jakości i chętniej sięgają po inne narzędzia, które ułatwiają przycinanie, formowanie, ko- panie czy pikowanie, a innowacji w segmencie narzę- dziowym nie brakuje. Na rynku pojawiły się ostatnio m.in. specjalnie wyprofilowane szpadle, które niwelują ból pleców przy dłuższej pracy. Rewolucja nie ominęła też kategorii nożyc, które są lżejsze, trwalsze i nie wymagają dużej siły do przycięcia nawet grubszych gałęzi. Współ- czesne sadzarki pozwalają oszczędzić plecy i kolana przy sadzeniu dzięki odpowiedniemu trzonkowi i blokowanej podpórce na stopę. Ciekawą innowacją ostatnich lat jest też zbieraczka do owoców i orzechów. POMYŚLNE LATA Reasumując, dla sprzedaży ręcznych narzędzi ogrodni- czych w Polsce można wysunąć bardzo optymistyczne Narzędzia i maszyny stają się w naszej części Europy najważniejszymi katego- riami ogrodniczymi z dobrymi perspek- tywami wzrostu. Rosnącej sprzedaży asortymentu narzędziowego towarzy- szy otwarte podejście konsumentów do inwestowania w bardziej innowacyjne, markowe produkty prognozy. Na pewno najlepsze lata w sprzedaży tych produktów jeszcze przed nami. Zwiększające się zapo- trzebowanie na dobrej klasy akcesoria ogrodnicze na pewno z jednej strony stymulował będzie obecny lock- down i tzw. wewnętrzna emigracja, a z drugiej – boom na zakup nieruchomości z ogrodem, wysokie zaintere- sowanie Rodzinnymi Ogrodami Działkowymi oraz zwią- zany z nimi wzrost popularności hobby ogrodniczego. W ub.r. już w okolicach marca można było zaobserwo- wać, że w sklepach i centrach ogrodniczych pojawiło się sporo nowych klientów, co dobrze wróży segmentowi narzędziowemu i całemu rynkowi ogrodniczemu w Pol- sce. Rozpoczynający się sezon także zapowiada się bar- dzo obiecująco.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz