LIDER BIZNESU 4/2021

Nasz biznes jest jak statek na wzburzo- nym morzu. Zadaniem dobrego mene- dżera – jako kapitana – jest ciągłe stero- wanie nim i nieustanna korekcja kursów, ponieważ warunki zmieniają się dyna- micznie, a od utrzymania równowagi zależy stabilna pozycja firmy Poziom obsługi każdego sklepu świad- czy o zaangażowaniu właściciela w pro- wadzenie firmy. Jeśli traktujemy naszych podwładnych bez szacunku, nie ocze- kujmy, że oni będą nas szanować i nale- życie wykonywać powierzone im zadania DOBRA KOMUNIKACJA Nie bawmy się w zgadywanki i nie wymagajmy, aby nasi pracownicy czytali w naszych myślach. Czytelny zakres obowiązków, jasne komunikaty i cele stanowią pod- stawę dobrej komunikacji w sklepie i centrum ogrodni- czym. Równie istotne jest stałe podtrzymanie kontaktu z podwładnymi i aktualizacja informacji o wykonywa- nych zadaniach. Nasz biznes jest jak statek na wzburzo- nym morzu. Zadaniem menedżera – jako kapitana – jest ciągłe sterowanie nim i nieustanna korekcja kursów, ponieważ warunki dynamicznie się zmieniają. Dlatego jako zarządzający powinniśmy zatroszczyć się o odpo- wiednią komunikację z całym zespołem sprzedażowym. WYKORZYSTANY POTENCJAŁ Najprostszym sposobem na zwiększenie zaangażowania i motywacji sprzedawców jest obdarzenie ich zaufaniem i powierzenie odpowiedzialności. Pracownik, który czuje, że marnuje czas w naszym centrum ogrodniczym, ponie- waż się nie rozwija, prawdopodobnie ma rację. Odczuwany brak zaufania ze strony pracodawcy skutecznie demotywuje zatrudnionych do rozwoju. Nie bójmy się rozwijać kompe- tencji naszych pracowników i powierzać im obowiązków. KAWA NA ŁAWĘ Przekazujmy istotne informacje dotyczące kultury pracy w naszej firmie osobiście, a nie np. poprzez innych podwładnych lub podczas spotkań całego zespołu. REKLAMA W szczególności dotyczy to drażliwych kwestii takich jak udzielenie nagany, zwalnianie, przenoszenie, instru- owanie, wyjaśnianie obowiązków. Miejmy odwagę, aby porozmawiać z naszymi podwładnymi w przysłowiowe cztery oczy. Dotyczy to także udzielania pochwały za dobrze wykonaną pracę lub prośby o urlop. WAGA SPRAWY Nie przytłaczajmy naszego zespołu nadmiarem obo- wiązków, ciągłymi zmianami standardów i wypracowa- nych praktyk. Nowości ekscytują naszych klientów, ale nie sprzedawców. Zmieniajmy kurs rozważnie i z myślą o tym, że nasi pracownicy potrzebują czasu na przy- swojenie sobie nowej wiedzy. Gwałtowne podejmo- wanie decyzji może obrócić się przeciwko nam, ponie- waż nawet najbardziej wartościowi członkowie zespołu mogą czuć się zdezorientowani i wypadną „za burtę”. Nawet w czasach niepewności nie zapominajmy, jak ważne jest odpowiednie motywowanie sprzedawców, a powód jest prosty: im bardziej doceniani i szanowani czują się nasi podwładni, tym większą zyskujemy pew- ność ich rzetelności i zaangażowania w wykonywaną pracę. To natomiast zawsze bezpośrednio przekłada się na wyniki finansowe naszego sklepu, centrum ogrodni- czego czy firmy. ul. Wesoła 9-10, Kobyla Góra tel.: 62 726 26 22 facebook.com/Burziwoda www.burziwoda.pl ZAPRASZAMY NA WIOSENNE ZAKUPY

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz