Lider Biznesu 4/2023

32 Nr 4/2023 GARDEN BIZNES 30 lat razem – okrągły jubileusz firmy Chomik i rebranding Okrągłe urodziny firmy Chomik świętowano 4 sierpnia 2023 roku. Ten wyjątkowy dzień był doskonałą okazją do celebrowania go w szczególnym miejscu – mowa tu o Kopalni Soli „Wieliczka”. To właśnie tam firma obchodziła swój jubileusz. Spotkanie w doskonałej atmosferze poprowadził dziennikarz sportowy i prezenter radiowo-telewizyjny Maciej Kurzajewski. Podczas wieczoru zaprezentowano nowe logo, które po raz pierwszy miało szansę ukazać się publicznie. TEKST i ZDJĘCIA: firmowe Obchody jubileuszu rozpoczęły się 125 metrów pod ziemią w Komorze Warszawa. Na sali liczącej 680 m2 nawiązano do początków firmy, które sięgają 1993 roku. W latach 90. firma rozpoczynała swoją działalność od hurtowni artykułów przetwórczych, siedziba mieściła się wówczas w garażu, a zatrudnionych pracowników było zaledwie 7. Obecnie Chomik liczy blisko 200 pracowników, a jego siedziba rozrosła się o ulicę Cegielnianą i Przemysłową w Gdowie. Na przestrzeni lat 1993-2023 powstało 9 działów: dział sprzedaży detalicznej i hurtowej, dział importu, dział sprzedaży mega hurtowej, dział marketingu, dział eksportu, dział produkcji, dział sprzedaży internetowej, dział social media oraz dział sieci. W ciągu ostatnich lat z ramienia firmy powstała Fundacja Chomik ku dobremu, Ośrodek Wypoczynkowy Raba Resort, Kawiarnia Rabatka, Centrum Dom i Ogród. W 2019 roku firma Chomik wybudowała halę o powierzchni 1700 m2, która mieści 1700 miejsc paletowych oraz budynek administracyjno- -socjalny. Dzięki tej inwestycji powierzchnia magazynowa wzrosła do 7700 m2 i mieści ponad 12 tys. miejsc paletowych. W 2020 roku rozbudowano również wzorcownię, która obecnie ma ponad 4000 m2. Trzypoziomowa powierzchnia wystawiennicza pozwala na atrakcyjną ekspozycję ponad 10 tys. oferowanych przez firmę produktów. W 2015 roku Chomik wypuścił markę własną Garden Line, która oferuje m.in. meble ogrodowe, akcesoria czy proste narzędzia. Wśród pozostałych marek produktowych Chomika są: CookLine, CleanLine, Piwniczka Chomika i BackHome, rozpoznawalne w Polsce i za granicą. REBRANDING Z okazji urodzin miał również miejsce rebranding. Już dziś firma Chomik może pochwalić się nowym logo, które pierwszy raz zostało zaprezentowane na obchodach 30-lecia. Sięgając do przeszłości, pierwsze logo firmy zaprojektowano w 1933 roku w kolorach żółci i czerwieni. Pierwszy rebranding miał miejsce w 2007 roku, wówczas do kolorów logo dołączyła biel. Nowopowstałe logo zostało zaprojektowane w nowocześniejszej formie, zachowując dawną kolorystkę. Pomysłodawcą nowego znaku graficznego był dział marketingu.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz