Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 61 TRENDY rotować sprzedawany asortyment. Odpowiednia ekspozycja z wykorzystaniem różnych elementów asortymentu sklepu pomaga nam sprzedać nie tylko roślinę, ale też np. roślinę z donicą, w której była zaaranżowana, ponieważ właśnie taka aranżacja spodobała się przechodzącemu obok klientowi. 5. MATERIAŁY INFORMACYJNE Przygotujmy ulotki, broszury lub etykiety z kodami QR zawierające informacje na temat egzotycznych roślin, ich pielęgnacji i porad dotyczących uprawy. Klienci mogą wtedy w spokoju zapoznać się z poradami w domu. W wersji minimum warto mieć etykietę z nazwą rośliny lub wskazać klientowi nazwę na paszporcie roślin, by mógł sięgnąć do innych źródeł po dalsze informacje uprawowe. • jakie jest doświadczenie klienta w uprawie roślin (np. początkujący, zaawansowany); • czy zwykle przesusza lub przelewa rośliny; • czy istnieją jakieś ograniczenia dotyczące pielęgnacji roślin (np. brak czasu na codzienną opiekę); • czy zależy mu na dużym, od razu efektownym egzemplarzu, czy woli kupić sadzonkę mniejszą, tańszą i poczekać nieco na efekt; • czy istnieją obawy dotyczące toksyczności roślin (posiadanie dzieci lub zwierząt). Na podstawie odpowiedzi klienta możemy zaproponować odpowiednie gatunki, które będą spełniać jego wymagania i preferencje. 3. PREZENTACJE I PORÓWNANIA Gdy już znamy preferencje i potrzeby klienta, możemy zorganizować miniprezentację roślin egzotycznych, które przedstawiają różne gatunki wraz z ich cechami charakterystycznymi. Porównania między roślinami pomogą klientom zrozumieć, co najbardziej odpowiada ich potrzebom. 4. PRZYKŁADY REALIZACJI I EKSPOZYCJE Ten element strategii sprzedażowej ma z jednej strony ogromny potencjał, a z drugiej nadal zbyt rzadko jest świadomie wykorzystywany do zwiększania sprzedaży. Klientowi znacznie łatwiej ocenić, czy dana roślina podoba mu się czy nie, kiedy widzi ją w zaaranżowanej scence, np. włożoną do ładnej donicy, w otoczeniu innych efektownie wyeksponowanych roślin i dodatków, niż kiedy roślina stoi na ziemi i jest w zwyczajnej donicy produkcyjnej. Kupujemy najpierw oczami, dlatego warto pokazać, jak rośliny egzotyczne mogą wyglądać w ogrodach lub wnętrzach. Ukazanie różnorodnych pomysłów na ich aranżację przyciąga uwagę klientów, zatrzymuje ich na chwilę, a następnie wzbudza w nich chęć posiadania. Dlatego warto postarać się o odpowiednią ekspozycję roślin. Dodatkowo warto sezonowo aranżacje zmieniać. Dzięki temu cały czas mamy coś nowego i ciekawego, co doceni również klient powracający, możemy też
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz