66 Nr 4/2023 Busem przez polskie ogrody, czyli jak powstała ugruntowana internetowa marka Szósty sezon projektu „Busem przez polskie ogrody” realizowanego na blogu www.zogrodemnaty.pl jest na półmetku, a jako jego autor już przygotowuję się do sezonu kolejnego – 2024. Wszystko po to, aby spokojnie dopiąć wszystkie założenia i w dalszym ciągu móc inspirować miliony czytelników. TEKST i ZDJĘCIA: Tomasz Szostak, zogrodemnaty.pl BUSEM PRZEZ POLSKIE OGRODY Natomiast będąc w obecnym sezonie intensywnych ogrodowych podróży, a jednocześnie ósmym roku prowadzenia bloga, który stał się już dużym portalem, warto pokusić się o pewne podsumowania i z dystansu spojrzeć na to, co się w tym czasie wydarzyło. A wydarzyło się bardzo wiele, co w skrócie można określić mianem „od zera do milionera”. Oczywiście w pewnej przenośni, bo nie o wątek finansowy tu chodzi. Jednak jedno jest pewne: te osiem lat działalności to nieustanny i systematyczny wzrost, który w tym momencie skutkuje około milionem odsłon w skali miesiąca. Z całą pewnością można więc powiedzieć, że w środowisku ogrodowych influencerów to bardzo znaczące wyniki. Co wpłynęło na taki sukces? Przede wszystkim systematyczna i ciężka praca. Ale również autentyczność, która od początku przyświeca wszelkim moim działaniom. Wszystkie przekazywane treści są wiarygodne, a swoje podłoże mają w realizowanych pracach i ogrodowych podróżach. To powoduje, że czytelnicy chętnie się z tym utożsamiają i na bieżąco śledzą moje internetowe poczynania. Jestem również przekonany, że właśnie to autentyczne podejście przyczyniło się do tak wielkiej popularności projektu „Busem przez polskie ogrody”, który poza blogiem „Z ogrodem na TY” stał się marką samą w sobie. Sam bus jest bardzo rozpoznawalny, a ilość materiałów i inspiracji, jakie z jego pomocą udało się zgromadzić, na okrągło zachwyca setki tysięcy osób, czytelników bloga i nie tylko. Zgodnie z założeniami projektu tytułowym busem odwiedzam nie tylko liczne ogrody prywatne, ale także różne ciekawe miejsca, ogrody pokazowe, arboreta, szkółki, targi czy imprezy. Warto również przypomnieć, że projekt łączy wizyty w oryginalnych ogrodach z ciekawą prezentacją partnerów i ich produktów. Ponadto ma jedną ważną zaletę: jest tak skonstruowany, aby był realizowany przez cały rok, od stycznia do grudnia, pokazując tym samym, że ogrody mogą być atrakcyjne przez cały czas, a nie tylko kilka miesięcy w roku. Ma to znaczenie również w kontekście partnerów, daje im możliwość „na wydłużenie sezonu”, ponieważ ich produkty są pokazywane całorocznie, dopasowywane do określonych okresów, często uświadamiając czytelników, że w ogrodzie można realizować się przez cały rok. Podsumowując projekt „Busem przez polskie ogrody”, można z całą pewnością powiedzieć, że utkwił już w świadomości czytelników na tyle mocno, a sam bus stał się już tak mocno rozpoznawalny, że stanowi to doskonałą podstawę do rozbudowy projektu i kontynuowania go w latach kolejnych. Stąd z całą stanowczością zachęcam do udziału i kontaktu, który znajdą Państwo w zakładce bloga. <
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz