Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 33 GARDEN BIZNES REKLAMA Holandii. I jesteśmy nimi do dziś. Tak już zostanie, więc kwiaty nas otaczają… Wystarczy popatrzeć, że prowadzone przez Pana centrum ogrodnicze działa jak przysłowiowy szwajcarski zegarek. Gdyby miał Pan zaczynać od samego początku cały ten interes, co by Pan poprawił? S.M.: Zastanawiałem się nad tym nie raz. I dochodzę za każdym razem do wniosku, że raczej niewiele bym zmienił. To co jest, było doskonalone w czasie. Wszystko działa jak należy, zarówno firma, jak i zamówienia. Hołduję czujności i pokorze, bo generalnie ten interes jest zależny w bardzo dużej mierze od pogody i od zasobności portfela klientów. Jeśli klientom się powodzi, to i my mamy udany sezon. Trzeba pamiętać, że to, co oferują centra ogrodnicze, to nie towar ostatniej potrzeby. Gdy u nabywcy nie za dobrze się dzieje, to zawsze ważniejsza będzie dla niego żywność czy rata kredytu za mieszkanie, a nie kwiaty czy wyposażenie domu lub ogrodu. To prawda. Aczkolwiek pandemia pokazała, że nagle ten ogród awansował do kategorii produktów pierwszej potrzeby...
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz