Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 7 Gościem specjalnym Speakers’ Corner będzie Laurens Doesborgh – właściciel holenderskiej agencji lookINsight. Od 12 roku życia związany z centrami ogrodniczymi, pracując w jednym z największych centrów w Holandii: Tuincentrum Leurs. Później odpowiedzialny za opracowywanie koncepcji, zarządzanie kontami i rolę dyrektora handlowego w De Haan Group. W Speakers’ Corner udzieli bezcennych rad dotyczących funkcjonowania centrów ogrodniczych i poprawy ich wyników. MIĘDZYNARODOWA ARENA SPOTKAŃ – REKORDOWA LICZBA ZAGRANICZNYCH GOŚCI Tegoroczne targi Gardenia mają ambicję stać się areną międzynarodowych spotkań branży ogrodniczej. Organizatorzy prowadzą intensywny proces pozyskiwania kontaktów zagranicznych, które otworzą dla polskich firm zupełnie nowe perspektywy. To będzie rekordowa edycja! Według oficjalnych danych na koniec lipca do udziału w Targach z zagranicy zgłoszonych zostało 70 osób z 12 krajów, a to z pewnością nie jest ostateczna liczba – wciąż napływają zgłoszenia i zapytania z zainteresowanych firm i instytucji. Wśród zaproszonych gości znaleźli się dotychczas: • pracownicy wyższego szczebla z topowych zagranicznych firm produkcyjnych; • przedstawiciele europejskich i ogólnoświatowych sieci handlowych i dystrybucyjnych; • członkowie zagranicznych stowarzyszeń, związków i izb branżowych powiązanych z ogrodnictwem, florystyką i dekoracjami; • zagraniczne centra i sieci ogrodnicze; • osoby zarekomendowane przez wystawców. Wśród zwiedzających Gardenię znajdą się uczestnicy programu Hosted Buyers z krajów takich jak: Bułgaria, Estonia, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Portugalia, Rumunia, Serbia, Ukraina, Wielka Brytania, Włochy. Organizatorzy już teraz zapowiadają wielu interesujących gości. Będą to między innymi: • reprezentanci europejskiego stowarzyszenia EFSA – stowarzyszenie dostawców kwiatów i dekoracji, działa w celu zwiększenia globalnej konkurencyjności branży kwiatowej, ogrodniczej i lifestyle’owej. Misją EFSA jest dzielenie się przyszłymi trendami i wiedzą rynkową w celu zapewnienia dodatkowej wartości członkom i ich partnerom w branży ogrodniczej. Działania EFSA koncentrują się na trendach, rozwoju handlu detalicznego i zrównoważonym rozwoju; • dyrekcja Les Jardineries et Animaleries – związek zawodowy reprezentujący wyspecjalizowanych dystrybutorów produktów ogrodniczych i dla zwierząt domowych we Francji. Zrzesza większość niezależnych centrów ogrodniczych i sklepów zoologicznych, a także największe marki centrów ogrodniczych; • reprezentanci Tuinbranche Nederland – stowarzyszenie zrzeszające przedsiębiorców z całego sektora ogrodniczego. Jego członkami są dostawcy, hodowcy i sprzedawcy detaliczni. Reprezentuje cały łańcuch biznesowy i przemawia w imieniu szerokiego elektoratu. BLIŻEJ BRANŻY
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz