28 Nr 4/2025 GARDEN BIZNES Osobisty świat dziecka: domek ogrodowy W czasach, gdy codzienność toczy się głównie wokół ekranów, coraz więcej rodziców zaczyna dostrzegać potrzebę powrotu do prostych, naturalnych form aktywności. Ogród przestaje być wyłącznie miejscem do grillowania czy odpoczynku. Staje się przestrzenią, która może naprawdę wspierać rozwój dziecka. Zwłaszcza gdy znajdzie się w nim domek do zabawy albo niewielki, prywatny plac zabaw. Zpunktu widzenia dziecka taki domek jest osobistym światem, w którym dziecko może być, kim chce, uczyć się samodzielności, budować pewność siebie. Dobrze zaprojektowana przestrzeń do zabawy nie narzuca gotowych scenariuszy. To dzieci same decydują, co i jak się wydarzy. Zabawa w domku rozwija wyobraźnię i umiejętność opowiadania historii, a przy okazji wspiera rozwój ruchowy i społeczny. Dziecko tworzy swoje zasady, przydziela role, ćwiczy kreatywność. Gdy dodatkowo do domku dołożymy zjeżdżalnię, ściankę wspinaczkową czy piaskownicę – w naturalny sposób TEKST I ZDJĘCIA: 4IQ sp. z o.o., Iława pojawia się aktywność fizyczna i kontakt z różnorodnymi bodźcami sensorycznymi. UNICEF przypomina, że regularny czas spędzany na świeżym powietrzu przekłada się na lepsze skupienie, stabilność emocjonalną i rozwój funkcji poznawczych. WHO z kolei zaleca co najmniej godzinę dziennej, umiarkowanej aktywności fizycznej dla dzieci i młodzieży. Problem w tym, że – jak pokazują statystyki GUS – przeciętne dziecko w Polsce spędza na zewnątrz zaledwie 30–40 minut dziennie, najczęściej idąc do lub wracając ze szkoły. Model domku: domek Hubert, do zakupu bezpośrednio w sklepie producenta www.4iQ.com.pl
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz