LIDER BIZNESU 5/2020
12 raport wydania wzrosty zainteresowania w segmencie mieszkań z ogro- dem: wynoszące aż 68%, mieszkań z tarasem: +67% oraz nieruchomości z balkonami: +30%. Okazywałoby się więc, że coraz więcej Polaków poszukuje odosobnionego azylu z dodatkową przestrzenią do relaksu i zabawy na świeżym powietrzu. – „Obserwujemy zdecydowany wzrost chęci zakupu domu, która dochodzi obecnie do 45%, podczas gdy zainteresowanie kupnem mieszkania bez dodatkowej przestrzeni, takiej jak balkon, taras czy ogródek spadło do poziomu 30%” – podkreśla Jarosław Krawczyk z Otodom. pl. – „Może to oznaczać, że poszukujący zdali sobie sprawę, jak istotna jest większa przestrzeń i bliższy kontakt z natu- rą. Znaczenie może mieć również to, co za oknem: widok zieleni, szersza perspektywa, a może czystsze powietrze” – przypuszcza. Ogród sanktuarium spokoju Ogród od zawsze był miejscem relaksu po pracy i co- dziennej ucieczki. W czasach rosnącej niepewności związa- nej m.in. ze światową pandemią, przydomowa zieleń staje się dodatkowym pokojem. W związku z tym umacnia się dobrze znany z poprzednich lat trend urządzania outdo- orowej przestrzeni z domową manierą. Nowe meble ogro- dowe przypominają trochę te salonowe, ale wykonane są z bardzo wytrzymałych materiałów. Inne domowe akcenty, np. wodoodporne i niezwykle trwałe zasłony, dywany i inne tekstylia sprawiają, że sprawy domowe przenoszą się do ogrodu. Latarenki, girlandy świetlne oraz cotton-balle czy- nią zewnętrzną przestrzeń wypoczynku jeszcze bardziej przyjazną dla domowników. Wnętrzarskiego klimatu nada- dzą ogrodom ponadto modne ostatnio szklarenki, mobilne Ten rok był dla branży ogrodniczej korzystny. Polacy bardzo chętnie upiększali swoje ogrody i tarasy, na których byli zmuszeni spędzić więcej czasu niż do- tychczas. W kolorach mebli dominuje tradycja: antracyt, sza- rość oraz brąz. Największą popularnością cieszą się w naszej ofercie meble z poliratanu, łączące atrak- cyjny wygląd z komfortem użytkowym i atrakcyjną ceną. Wśród hitów sprzedażowych roku 2020 na pewno należy wymienić fotele podwieszane MATEO i SI- LVER, ale również droższe fotele, takie jak HAVANA, które oferują większy komfort wypoczynku. Rośnie zainteresowanie klientów zestawami, które mogą być zarówno wypoczynkowe, jak i obiadowe, taką funkcję spełnia nowość w naszej ofercie - na- rożnik BIANKA. Klienci nadal chętnie kupują zesta- wy kawowe MOKKA i MALMO. W gamie parasoli i hamaków oprócz tradycyjnych kolorów, takich jak antracyt i zieleń, dużą popularnością cieszą się mo- tywy dżungli i owoców. Lampy solarne ze średniej półki z ciekawym efektem świetlnym były najczęściej wybierane przez klien- tów. Bardzo dużą popularnością cieszą się wszelkie- go rodzaju kule oraz lampy pochodnie, które imitują efekt ognia. Jerzy Michalski, Prezes Zarządu JUMI Fotel HAVANA
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz