LIDER BIZNESU 5/2020
13 Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy bary do przyrządzania koktajli, a także kompaktowe piece do pizzy oraz piekarniki na drewno, które do zewnętrznej kuchni wniosą powiew świeżości. Biofiliczny design i trend ekologiczny Upłynniająca się granica między domem a outdoorem to również zasługa tzw. biofilicznego designu, który polega na odtwarzaniu i naśladowaniu we wnętrzach środowiska po- przez wykorzystanie roślinności, naturalnych i kojarzących się z naturą barw oraz materiałów. Okazuje się, że moda na tę estetykę przenika również do ogrodnictwa, korespon- dując z innym megatrendem: ekologicznością. W praktyce sprowadza się to do użycia m.in. ekologicznego drewna z kontrolowanych zasobów leśnych, np. z certyfikatem FSC lub z okrętów i innych drewnianych elementów z rozbiór- ki, np. okrętów, a także metalu z recyklingu. Na topie będą też ratan, wiklina, kamienne donice i inne pojemniki oraz niewielkie baseny z drewnianym, wodoodpornym wykoń- czeniem. Obok nich popularność zyskują innowacyjne ma- teriały wyróżniające się wytrzymałością, wytworzone z pla- stikowych odpadów zebranych z oceanów lub butelek PET. Co interesujące, „zielona moda” promieniuje na segment BBQ. Coraz więcej firm oferujących asortyment grillowy dba bowiem o to, aby materiały wykorzystywane do pro- dukcji i konserwacji były wolne od toksycznych substancji. Niektórzy spośród tych producentów idą o krok dalej, wpro- wadzając na rynek grille z elementami wykonanymi z bam- busa lub kamieni lawy wulkanicznej! Powrót do prostoty Ogrodnicy w Europie, obok bliskości natury, będą cenili sobie także autentyczność oraz prosty design przedmiotów wykonanych z drewna, ratanu i bambusa. Można zauważyć, że wraca też moda na powtarzalność, linearność i minima- listyczny wygląd elementów ogrodowych, co wyraża się m.in. w zredukowanych kształtach sof oraz pozostałych me- bli wypoczynkowych, które można ustawić w dowolnym porządku. Elementy wyposażenia outdoorowej kuchni ce- chuje podobny klasyczny, casualowy wygląd. Nierdzewna stal świetnie komponuje się z drewnem tekowym, natural- nymi tekstyliami i terakotą. Dla europejskiego i rodzimego rynku wyposażenia ogro- dów, sportu i rekreacji można wysunąć bardzo optymistycz- ne prognozy. Konsumenci w Europie i Polsce z pewnością zwiększą swoje wydatki na meble, zadaszenia, małą archi- tekturę, baseny czy nawet jacuzzi, przerzucając na ogrody sporą część wakacyjnego budżetu. Dlatego warto zainwe- stować w ten asortyment i poświęcić więcej uwagi promo- waniu tych produktów. Meble ogrodowe zanotowały aż 510% wzrostu! Polki i Polacy poszukiwali ponadto akcesoriów ogrodowych: +318%, huśtawek ogrodowych: +224%. Co interesujące, największy wzrost w sektorze ogrodniczym – rzędu 762% – odnotowano w kategorii fontann! Źródła: https://stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/lu_nps2011_wyniki_ nsp2011_22032012.pdf https://www.homebook.pl/artykuly/1847/jaki-ogrod-maja-polacy-raport
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz