LIDER BIZNESU 5/2020

50 sprzedaż to przygoda zakończona sukcesem NOWE ŻYCIE marki własnej TEKST: Marcin Fajerski J eszcze 10 lat temu marki własne były tylko uzupełnieniem oferty marketów i dyskontów o produkty dla klientów gotowych zaakceptować nieco gorszą jakość za atrakcyjną cenę. Obecnie ich jakość znacząco się poprawiła, a dostępność private label decyduje często o wyborze konkretnego sklepu i stanowi ważny element budowania wizerunku, a także przewagi konkurencyjnej w biznesie. Z analiz firmy Oracle wynika, że już 43% konsumentów na świecie wykazuje lojalność tylko wobec tych marek, o któ- rych mają dobre zdanie. W praktyce oznacza to, że kupu- jącym łatwiej sięgnąć po produkt, który lepiej spełnia ich oczekiwania: niezależnie od tego czy oferowany jest pod szyldem producenta, czy wybranego operatora handlowe- Łukasz Chmal, Dyrektor Handlowy ERMET sp.j. Marki własne – Private Labels to bardzo szybko roz- wijający się kanał sprzedaży zarówno w Polsce, jak i na arenie międzynarodowej. Duże sieci handlowe , ale także coraz częściej dystrybutorzy i hurtownie, dzięki markom własnym, mogą ze sobą swo- bodnie konkurować osiąga- jąc założone cele biznesowe. Ich doświadczenie, potencjał sprzedażowy, nabywczy i okre- ślona grupa klientów pozwa- lają na precyzyjne określenie potrzeb. Wychodząc naprzeciw wymaganiom jakościowym, ilo- ściowym kontrahentów oraz przy elastycznym podejściu do sprzedaży i produkcji, polscy przedsiębiorcy mogą z powodzeniem się rozwijać, otrzymując stałe i powta- rzalne zamówienia. Ten kanał dystrybucji, biorąc pod uwagę trendy euro- pejskie i ogólnoświatowe, będzie w Polsce jeszcze ewo- luował zarówno w branży ogrodniczej, jak i w innych gałęziach przemysłu, przyczyniając się do wzrostu kon- kurencyjności polskiej gospodarki, a co za tym idzie m.in. zmniejszenia bezrobocia. Warto więc dalej kontynuować obrany przez naszą firmę kierunek, rozszerzając u naszych klientów ofertę dla mar- ki własnej i zwiększając przez to wolumen sprzedaży. go. Do niedawna private label było przeważnie wyborem klientów wrażliwych cenowo – współcześnie po produkty te sięgają również konsumenci o zasobnym portfelu z różnych grup wiekowych. Według danych PLMA, udział marki własnej w Polsce przekroczył już 31%, w Niemczech – 45%, w Austrii – 43%, a w Wielkiej Brytanii – 47%.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz