LIDER BIZNESU 5/2020

66 garden biznes Busem przez polskie ogrody trzeci sezon popularnego projektu Wartym podkreślenia jest również fakt, że przedsię- wzięcie ma misję edukacyjną, w oryginalny i przystępny sposób pokazując pasję i radość, jaką może nieść samo- dzielne i przemyślane zagospodarowywanie przestrzeni, stosowanie ciekawych rozwiązań w zakresie materiałów, produktów, architektury ogrodowej i nasadzeń roślinnych. Udowadnia również, że własnymi pomysłami, podpartymi ciężką i systematyczną pracą, można osiągnąć spektaku- larne efekty, które mogą zachwycać i inspirować tysiące osób. Trzeci sezon projektu jest rozpisany do końca 2020 roku, ale ze względu na fakt, że zgłoszeń do udziału są setki, z całą pewnością będzie kontynuowany w latach kolej- nych. Formuła projektu jest tak skonstruowana, aby był realizowany przez cały rok, od stycznia do grudnia, poka- zując tym samym, że ogrody mogą być atrakcyjne przez cały czas, a nie tylko kilka miesięcy w roku. Ma to znaczenie również w kontekście partnerów, daje im możliwość „na wydłużenie sezonu”, ponieważ ich produkty są pokazywa- ne całorocznie, dopasowywane do określonych okresów, często uświadamiając czytelników, że w ogrodzie można realizować się przez cały rok. Jednym z partnerów, który dołączył w roku 2020 jest firma Legutko, która aktywnie go wsparła, przekazując na ten cel bogaty asortyment produktów. Produkty dzielą się TEKST i ZDJĘCIA: Tomasz Szostak, www.zogrodemnaty.pl na dwie grupy, tym samym lepiej ugruntowują się w świa- domości czytelników. Pierwsza to artykuły przekazywane właścicielom odwiedzanych ogrodów i prezentowane w relacjach na ciekawym, naturalnym tle. Druga to wybrane produkty prezentowane od strony nowości i ciekawych rozwiązań, co umożliwia pokazanie marki od strony praktycznej. To co jednak wymaga szczególnego podkreślenia to fakt, że całość projektu, a tym samym prezentacje produk- towe, to bajecznie kolorowe ogrody, naturalne tło, a zatem duże zainteresowanie czytelników. Całość projektu od samego początku spotkała się z niezwykle dobrym przy- jęciem, jest chętnie oglądana i żywiołowo komentowana. Same tylko filmy prezentowane na fanpage'u, zawierające również wizerunki i produkty partnerów, osiągają średnio 100 tysięcy odsłon. Można więc z całą pewnością powie- dzieć, że pokazywane produkty marki Legutko, mają nie- zwykle dobre i naturalne tło do prezentacji, a przez to są pozytywnie odbierane. Znakiem rozpoznawczym i tytułowym bohaterem pro- jektu jest specjalnie dedykowany bus, którym realizowane są wizyty w ogrodach. Utkwił w świadomości czytelników już tak bardzo, że w kolejnych sezonach będzie w dalszym użyciu, przyczyniając się do kolejnych inspiracji i korzyści czytelnikom bloga, jak i partnerom projektu. P rojekt „Busem przez polskie ogrody” realizowany na blogu www.zogro- demnaty.pl to ugruntowane przedsięwzięcie, które zatacza bardzo sze- rokie kręgi. Znacznie wykracza już poza ramy Internetu, dociera do prasy, radio, a nawet na liczne prelekcje i wykłady. Projekt rozpoczął się w stycz- niu 2018 roku i nieprzerwanie trwa do dzisiaj, łącząc wizyty w oryginalnych ogro- dach z ciekawą prezentacją produktów partnerów, którzy dostrzegli w nim poten- cjał i aktywnie go wspierają.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz