LIDER BIZNESU 5/2020

8 co piszczy w zielonej branży? G rupa MTP – organizator najważniejszych branżowych targów ogrodniczych — uruchomiła internetową platformę „Buy Poland", która służy prezentacji potencjału eksportowego polskich pro - ducentów. TEKST I ZDJĘCIA: GRUPA MTP BuyPoland.pl – wspieramy polskie firmy ogrodnicze Sytuacja na globalnych rynkach zmusza firmy do zmian. Aby odna- leźć się w nowej sytuacji, przedsiębiorcy szukają nowych źródeł do- staw i kanałów dystrybucji swoich produktów. Polska gospodarka jest mocno nastawiona na eksport – w ubiegłym roku jego wartość wzro- sła o 5,5% w stosunku do roku 2018 i przewyższyła wartość importu. I to właśnie prezentacji potencjału polskich producentów ma służyć platforma BuyPoland.pl. Zadaniem Buy Poland jest wsparcie przedsiębiorców w zdobywaniu zagranicznych kontrahentów. Internetowy katalog zawiera informacje o tysiącach producentów z najsilniejszych polskich branż. – Chcemy wesprzeć polskie firmy ogrodnicze, otworzyć przed nimi szersze perspektywy rozwoju na rynkach zagranicznych – mówi dyrektor Międzynarodowych Targów Ogrodnictwa i Architektury Krajobrazu GARDENIA, Paulina Maniecka. Katalog firm jest cały czas uzupełniany, już zawiera informacje o blisko tysiącu przedsiębiorstw. Każde ma na stronie swoją wizytówkę – krót- ki opis działalności oraz dane adresowe, a także link do strony inter- netowej. Są to i duże, i małe firmy, sprzedające swoje towary zarówno pod własnymi markami, jak i cudzymi. – Grupa MTP od wielu lat łączy biznes. Organizujemy targi, kongresy i konferencje – mówi Tomasz Kobierski, Wiceprezes Zarządu Grupy MTP. – Mamy zasoby, znamy za- graniczne rynki, mamy wypracowane od lat kontakty i relacje z przed- siębiorcami, jesteśmy rozpoznawalnąmarką. Postanowiliśmy towyko- rzystać do stworzenia BuyPoland.pl, które pomoże rozruszać polską gospodarkę w wielu sektorach po trudnym czasie pandemii i zastoju. BuyPoland.pl to miejsce, gdzie przyszli kupcy będą mogli dowiady- wać się o potencjale eksportowym polskich firm opartym zarówno na ich własnych produktach, jak i wolnych mocach produkcyjnych. Dzięki promowaniu się m.in. poprzez mailing, kampanie internetowe i telemarketing oraz bezpośrednią współpracę z za- granicznymi izbami i stowarzyszeniami, Buy Poland stanowi miejsce, na którymGrupa MTP aktywnie sku- pia uwagę kilkuset tysięcy przedsiębiorców z niemal wszystkich krajów świata. Są to głównie kupcy dzia- łający w kluczowych dla Polski branżach proekspor- towych, w tym także w handlu branży ogrodniczej. Bazy międzynarodowego biznesu Grupa MTP budu- je i aktualizuje od lat, a wiele spośród posiadanych kontaktów stanowią dystrybutorzy, którzy regularnie odwiedzają poznańskie targi, poszukując nowych kontrahentów, np. w ramach programu GARDENIA HOSTED BUYERS. Platforma ta zatem nie ma być konkurencją dla tar- gów, ale ich uzupełnieniem. Pozwala na wyszukanie nowych kontaktów, jednak długoterminowe relacje buduje się przez bezpośrednie spotkania, a taką moż- liwość dają targi. Jako organizator najważniejszych wydarzeń branżo- wych, od niemal stu lat Grupa MTP integruje przed- siębiorców z całego świata i wspiera rozwój polskich marek na rynkach zagranicznych. Aktywnie promuje międzynarodowy handel i ułatwia nawiązywanie kontaktów biznesowych. Grupę MTP wyróżnia za- sięg i ranga realizowanych wydarzeń. Poza uznanymi w świecie imprezami targowymi realizuje także kon- gresy, konferencje, wydarzenia kulturalne i sportowe, w tymmegaeventy, które rocznie przyciągają ponad 1 mln gości z całego świata. Tomasz Kobierski, Wiceprezes Zarządu Grupy MTP

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz