Lider Biznesu 5/2021
20 wywiad Jakich nowości produktowych i rozwiązań technologicz- nych możemy się spodziewać w ofercie Briggs & Stratton? B.J.: Firma Briggs & Stratton od zawsze była i nadal jest prekurso- rem nowych rozwiązań. Począwszy od powstania w 1908 r., aż po dziś dzień może pochwalić się wieloma innowacyjnymi techno- logiami, którymi nierzadko zaskakiwała rynek. Choć szerokiemu gronu odbiorców znana jest głównie jako producent silników do sprzętów ogrodowych, to nie jedyna gałąź produkcji, którą może się poszczycić. Briggs & Stratton nieustannie udoskonala swoje produkty, chcąc uczynić je łatwiejszymi w obsłudze i użytkowaniu oraz bardziej przyjaznymi środowisku. Warto tutaj wspomnieć o wielokrotnie nagradzanej innowacyjnej technologii InStart®. W silnikach tego typu znany od dziesięcioleci rozrusznik linkowy zastąpił innowa- cyjny układ rozruchu elektrycznego. W zależności od konfiguracji możliwe są trzy opcje sposobu uruchomienia kosiarki. Poprzez przycisk – wystarczy jedno naciśnięcie i kosiarka odpala bez innych dodatkowych czynności. Dla miłośników tradycyjnych rozwiązań występuje opcja z kluczykiem – przekręcasz kluczyk w stacyjce i następuje start silnika. Ostatnim rozwiązaniem jest rozruch poprzez przyciągnięcie do rączki kosiarki ramienia hamulca bez- pieczeństwa. Niedawno do znanej już opcji zasilania silnika z systemem InStart® za pomocą przypinanej baterii, dołączyła wersja z akumulatorem wbudowanym w obudowę kosiarki. Dzięki temu wystarczy pod- piąć stosownym przewodem silnik do źródła zasilania, bez koniecz- ności posiadania osobnej ładowarki. Już w obecnym sezonie tego rozwiązania możemy się spodziewać w szerokiej gamie produktów zasilanych silnikami Briggsa. Kolejną innowacją, o której warto wspomnieć, jest technologia Mow N’ Stow®, która pozwala na przechowywanie kosiarki w pozy- cji pionowej. Oprócz wygody w efektywnej organizacji przestrzeni, w transporcie czy podczas prac serwisowych, dochodzi jeszcze pozytywny aspekt ekologiczny. Dzięki udoskonalonej szczelności nie ma ryzyka wycieków paliwa i oleju, a tym samym przeniknięcia niepożądanych substancji do gleby. Technologia ta została szeroko zastosowana w kolejnych seriach silników B&S i bez problemu można ją znaleźć w popularnych kosiarkach na rynku. Przy okazji rozmowy o technologiach w Briggs & Stratton należy wspomnieć, że firma kładzie nacisk na rozwój silników profe- sjonalnych dywizji Commercial Power. Jest to linia produktów dedykowanych do pracy w najtrudniejszych warun- kach, znajdująca swoje zastosowanie w szerokiej gamie sprzętów budowlanych czy rolniczych. Ale to temat na kolejny artykuł. Czy przez lata działalności firmy pojawiły się nowe priorytety, sektory, dziedziny, na które także Państwo zwracacie uwagę? B.J.: Domeną branży, w której działamy, jest ciągły rozwój, ale oparty na solidnej, technicznej wiedzy. Ważnym aspektem jest więc dla nas edukacja. Od wielu lat systemowo prowadzimy cykle szkoleń dla sieci naszych dystrybutorów. Poza nowościami produktowymi Briggsa, dzielimy się swoją wiedzą i wprowadzamy dobre praktyki. Możemy dziś śmiało podsumować, że jako firma Chabin na przestrzeni lat przeszkoliliśmy kilkutysięczne grono wyspecjalizowanych mechaników. Od 2020 r. jeste- śmy ponadto partnerem wydarzenia, które promuje zawód mechanika wśród młodych adeptów szkół technicznych, jakim są Mistrzostwa Mechaników. Chcemy tym samym pokazać młodzieży szerszą perspektywę i korzyści płynące z wyboru takiego zawodu. Staramy się w ten sposób zmienić ste- reotyp mechanika – wyrobnika w profesjonalistę w swojej dziedzinie. Oczywiście jako firma z ogromną siłą oddziaływa- nia, szczególnie na naszą sieć dealerską, na którą składa się ponad 1200 serwisów B&S w całej Polsce, nie tylko pragniemy dawać dobry przykład, ale też wyznaczać standardy. Dlatego mocno sku- piamy się również na działaniach ekologicznych. Na przestrzeni blisko czterech dekad w kwestii ekologii wiele się zmieniło. Od braku zajmowania się tym tematem, do postawienia go w najwyższym priorytecie. Obecnie w firmie mamy pasiekę z 8 ulami, angażujemy się też w akcje proekologiczne. Priorytetowo traktujemy problem suszy. Polska jest obecnie porównywana do Egiptu w kwestiach pustynnienia. W gospodarstwach domowych zuży- wamy zbyt dużo wody, dodatkowo wielu entuzja- stów ogrodów i zielonych trawników decyduje się na podlewanie trawy wodą pitną. Dlatego jednym z naszych produktów, który wychodzi naprzeciw Wgospodarstwachdomowychzuży- wamy zbyt dużo wody, dodatkowo wielu entuzjastów ogrodów i zielo- nych trawnikówdecyduje sięna pod- lewanie trawy wodą pitną. Dlatego jednym z naszych produktów, który wychodzi naprzeciw problemowi, szczególnie w okresie wzmożonej suszy, jest Farba do trawy
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz