Lider Biznesu 5/2021

Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 23 CEBULOWA ALEJA GWIAZD W sprzedaży jesiennych cebul w Polsce niekwestionowa- nym numerem jeden pozostają tulipany dostępne w bardzo szerokiej palecie odmianowej. – Nadal ponad 60% sprzeda- nych cebul jesiennych stanowią u nas tulipany – mówi Ewa Lewandowska, właścicielka centrum ogrodniczego Iglak w Pile. – Nieodmiennie dużym powodzeniem cieszą się też krokusy, a nieco mniejszym: lilie, narcyzy, korony cesarskie, przebiśniegi oraz hiacynty – wymienia. Konsumenci coraz chętniej sięgają ponadto po czosnki, irysy i szafirki. Kolekcjonerzy oraz miłośnicy roślin kwitną- cych, na półkach sklepów i centrów ogrodniczych, będą poszukiwać wcześniejszych szafranów, zimowitów i cebulic. Warto odpowiednio wcześnie skutecznie wyeksponować szeroki wybór jesiennych cebul, bulw oraz kłączy, aby zako- munikować kupującym ich dostępność przed pierwszymi posadzeniami na przełomie lata i jesieni. – Zdarza się, że klienci pytają o te produkty jeszcze przed ich pojawieniem się na półkach – mówi Joanna Dębowska z centrum ogrod- niczego Urbanikowie w Krakowie. – Dlatego staramy się kupującym, jak najszybciej zapewnić szeroki wybór roślin cebulowych: nie tylko klasycznych oraz botanicznych tuli- panów, hiacyntów i narcyzów, ale również m.in. czosnku olbrzymiego, psizęba czy cebulicy – wyjaśnia. W cebulowych trendach nie nastąpiła ostatnio rewolucja. Żelazny kanon sprze- daży stanowią m.in. tulipany, hiacynty, krokusy, przebiśniegi, lilie czy kosaćce, których w ofercie nie może zabraknąć. Klienci z pewnością jednak docenią dostępność nowości. Ostatnio na popu- larności zyskują np. czosnki, szafrany oraz zimowity KWIATOWE DYLEMATY Choć polscy hobbyści wciąż dążą do wygody, to ich prag- matyczne podejście zdaje się przegrywać z pragnieniem posiadania okwieconego ogrodu na wiosnę, co sprzyja zapotrzebowaniu na cebule zimujące w gruncie, które sprzedają się od początku lata aż do października. Kwiatowa radość tworzenia Joanna Rębacz-Woźniak specjalista obsługi klienta hurtowego BENEX Banaszkiewicz Sp. J. Ostatni rok dla każdego z nas z pewnością był inny od lat poprzednich. Pande- mia koronawirusa przynio- sła ogromne zmiany, także w branży ogrodniczej. Pomimo zamkniętych kwiaciarni i odwołanych uroczystości oraz wbrew obawom producentów kwiatów ciętych sytuacja pandemiczna nie spowo- dowała, że zainteresowa- nie cebulami kwiatowymi zmalało, wręcz przeciwnie – wzrosło – sprzedaż na rynku hobbystycznym i profesjonalnym znacznie się zwiększy- ła. Wielu z nas, będąc w izolacji, odczuło większą potrze- bę otaczania się kolorami oraz zapachami. Przydomowe ogrody oraz ogródki działkowe stały się swoistą oazą. Sa- dzenie cebul, bulw i kłączy kwiatowych sprawiło ogrom- ną przyjemność tworzenia czegoś wyjątkowego. Stąd też cebule kwiatowe cieszyły i cieszą się nadal dużym zainte- resowaniem. Nadchodzący sezon jesienny będzie bogaty w odmiany takie jak: tulipany, hiacynty, narcyzy, czosnki i wiele innych różnorodnych odmian. Nowością w tym sezonie będzie tulipan papuzi „White Lizard” oraz tulipan strzępiasty pełny „Qatar”. Pozycje obowiązkowe w kalendarzu ogrodniczym Adrian Kuczmaszewski dyrektor handlowy Ogrodnictwo Wiśniewski Jacek Junior Sp. z o.o. Cebule kwiatowe, które sadzimy jesienią, cieszą się nieusta- jącym zainteresowaniem wśród miłośników ogrodnictwa. Myślę, że można tak trochę obrazowo to ująć, że jest to po- zycja obowiązkowa w kalendarzu. Już w sierpniu w punktach detalicznych można odczuć zainteresowanie tą kategorią produktową, które trwa praktycznie do początku zimy, czyli do grudnia. Sezon jesienny się więc wydłuża, co sprzyja sprze- daży. Cebulami jesiennymi są głównie zainteresowane osoby, które posiadają swój ogród. Od roku wszyscy możemy zaob- serwować, co dzieje się na rynku nieruchomości i jaki popyt jest na mieszkania, chociażby te z małym ogródkiem, domy, segmenty czy też działki rekreacyjne. Niewątpliwie to wszyst- ko przekłada się na zainteresowanie naszymi produktami. Mniej popularny jest zakup na potrzeby sadzenia cebulo- wych w doniczkach, ponieważ nie jest to do końca takie pro- ste, a gotowe produkty są praktycznie dostępne od stycznia do kwietnia w centrach ogrodniczych. Bez zmian najpopular- niejsze gatunki to: tulipan, krokus czy narcyz. Ostatnio coraz większym zainteresowaniem cieszą się czosnki ozdobne. Co do rodzaju opakowania, to przez ostatnie 2 lata forma sprze- daży cebulek w kapersie zyskuje na popularności.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz