Lider Biznesu 5/2021
66 TOMASZ SZOSTAK BUSEM PRZEZ POLSKIE OGRODY na półmetku IV sezonu S ezon ogrodowy w pełni, co oznacza, że IV sezon projektu realizowanego na blogu www.zogrodemnaty.pl jest już na półmetku! Podczas tych kilku mie - sięcy tego roku działo się wiele. Bus podróżował po całym kraju, odwiedzał ogrody prywatne, ale również inne ciekawe miejsca. Wszystko po to, aby wydobyć z nich to, co najcenniejsze i inspirować setki tysięcy czytelników. TEKST I ZDJĘCIA: Tomasz Szostak Projekt, który rozpoczął się w styczniu 2018 r., nieprzerwanie trwa do dzisiaj, a jako jego autor, niestrudzenie wyszukuję ko- lejne wyjątkowe miejsca, które są prawdziwą kopalnią pomy- słów i inspiracji. Na drodze busa pojawiają się ogrody w przeróżnych sty- lach: od sielskich, przez japońskie, prowansalskie, rustykalne, po nowoczesne. Ale jedna cecha pozostaje wspólna. Każdy z nich ma w sobie coś, co zdecydowanie go wyróżnia. W każ- dym ogrodzie można dostrzec pracę i zaangażowanie właści- cieli, ale przede wszystkim niezwykłą kreatywność, zamiłowa- nie do natury i nutę fantazji. Przykładem niech będzie jedno z odwiedzonych miejsc, wizytówka, a zarazem ogród prywat- ny właścicieli firmy Quercus Mikołajczyk. Miejsce, które swoją architekturą zachwyca każdego, kto przestąpi jego próg. Warto również przypomnieć, że projekt łączy wizyty w ory- ginalnych ogrodach z ciekawą prezentacją partnerów i ich produktów. Podkreślenia wymaga fakt, że ma misję eduka- cyjną, w oryginalny i przystępny sposób pokazując pasję i ra- dość, jaką może nieść samodzielne i przemyślane zagospo- darowywanie przestrzeni, stosowanie ciekawych rozwiązań w zakresie materiałów, produktów, architektury ogrodowej i nasadzeń roślinnych. Udowadnia również, że własnymi po- mysłami, podpartymi ciężką i systematyczną pracą, można osiągnąć spektakularne efekty, które mogą zachwycać i inspi- rować tysiące osób. Cały projekt, poza oryginalnym i kolorowym ogrodowym tłem do prezentacji, ma jeszcze jedną zaletę – został tak skon- struowany, aby był realizowany przez cały rok, od stycznia do grudnia, pokazując tym samym, że ogrody mogą być atrak- cyjne przez cały czas, a nie tylko kilka miesięcy w roku. Ma to znaczenie również w kontekście partnerów, daje im moż- liwość na„wydłużenie sezonu”, ponieważ ich produkty są po- kazywane całorocznie, dopasowywane do określonych okre- sów, często uświadamiając odbiorców, że w ogrodzie można realizować się przez cały rok. Podsumowując, można z całą pewnością powiedzieć, że pro- jekt „Busem przez polskie ogrody” zakorzenił się już w świa- domości czytelników na tyle mocno, a sam bus stał się już tak rozpoznawalny, że stanowi to doskonałą podstawę do rozbudowy projektu i kontynuowania go w latach kolejnych. busem przez polskie ogrody
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz