Lider Biznesu 5/2021
Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 7 Dwudziestego ósmego maja br. upłynęło 100 lat od zorga- nizowania I Targu Poznańskiego, który zapoczątkował Mię- dzynarodowe Targi Poznańskie. O stworzenie go poznańscy kupcy zabiegali kilka lat. Dwutygodniowa impreza zgroma- dziła ok. 1200 wystawców, a odwiedziło ją 40 tys. osób. Oka- zała się takim sukcesem, że postanowiono ją kontynuować. Poznańskie targi przetrwały wojnę, kryzysy gospodarcze i polityczne, zmiany ustroju. W socjalistycznej Polsce były „oknem na świat”, zwłaszcza niedostępny i kolorowy świat Zachodu. To tu po raz pierwszy Polacy mogli spróbować Coca-Coli (w 1957 r.) czy obejrzeć klocki LEGO. Tu pokazano pierwszą Syrenę i prototyp polskiego peceta. Nie sposób zli- czyć, ile premier produktów odbyło się na targach, ile kon- taktów biznesowych tu nawiązano czy umów podpisano. Od lat nie ma już jednych Międzynarodowych Targów Poznańskich – impreza tak się rozrosła, że już w latach 70. zaczęły się z niej wyodrębniać targi specjalistyczne, poświę- cone poszczególnym branżom. Dziś jest ich około setki. Sama firma zajmuje się zresztą nie tylko organizacją targów. Z powodzeniem organizuje też kongresy, konferencje czy megaeventy. To na Targach odbyła się pierwsza w Polsce Kon- ferencja Narodów Zjednoczonych w sprawie Zmian Klimatu (2008) czy pierwsze pozaWarszawą posiedzenie Zgromadze- nia Narodowego z okazji 1050. rocznicy chrztu Polski (2016). NIE TYLKO TARGI Spółka od lat poszerza zakres swojej działalności, dlatego pojawiła się potrzeba ujęcia wszystkich tych biznesowych aktywności w nowej marce. Tak w 2018 r. powstała Grupa MTP, która organizuje wydarzenia i zawiera w sobie inne marki: sieć restauracji GARDENcity, zajmującą się zabudową stoisk i techniczną obsługą wydarzeń Idea Expo, City Marke- ting, który odpowiada za reklamę zewnętrzną. W kolejnych latach doszły jeszcze bileteria Tobilet.pl, agencja interak- tywna r360 czy dieta pudełkowa City Diet. Nazwa Między- narodowe Targi Poznańskie została przypisana do miejsca. – Mimo iż się rozwijamy w wielu obszarach, trzonem naszej działalności pozostają targi – deklaruje Tomasz Kobierski, prezes zarządu Grupy MTP. – Od 100 lat je organizujemy i nadal będziemy to robić. Łącząc przedsiębiorców i ofe- rując im zestaw narzędzi, dzięki którym będą skuteczniej TEKST: Małgorzata Lamperska, ZDJĘCIA: Fotobueno Sto lat, Targi! sprzedawać swoje produkty i usługi, a także promować pol- ską gospodarkę na arenie międzynarodowej – dodaje. SPOTKAJMY SIĘ W POZNANIU Branża targowa została już odmrożona, dlatego jesienny kalendarz Grupy MTP zapowiada się bogato. Odbędą się fla- gowe imprezy, takie jak Poznań Game Arena, Poznań Motor Show czy Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architek- tury BUDMA. Nie zabraknie w nim również Międzynarodo- wych Targów Ogrodnictwa i Architektury Krajobrazu GAR- DENIA, które zaplanowano na początek listopada. Przyjeżdżających na Międzynarodowe Targi Poznańskie mogą zdziwić zmiany, jakie zaszły na ich terenie. Zniknęła część parkingów – ich miejsce jest teraz placem budowy nowego parkingu podziemnego, który pomieści 650 aut. Kiedy zostanie ukończony, na jego płycie powstanie miejski plac – Strefa Kultury. Otoczony odrestaurowanymi pawilo- nami, w których znajdą się m.in. restauracje i kawiarnie, plac ma być miejscem spotkań poznaniaków i turystów, strefą odpoczynku wśród drzew i wody oraz sceną różnych wyda- rzeń kulturalnych. Będzie gotowy w maju przyszłego roku, a jego utworzenie będzie się wiązało z powstaniem przej- ścia przez targi w postaci zielonego deptaku łączącego ulice Głogowską i Śniadeckich. D omiOgród–taknazywałysiępierwszetargi zorganizowanewPoznaniupo II wojnie światowej. Nazwa nie wzięła się znikąd: na wystawie po - kazywano towary, które w powojennej Polsce były najbardziej potrzebne.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz