LIDER BIZNESU 5/2022

36 GARDEN BIZNES Czynnikiem stymulującym sprzedaż okryw wiosennych i ściółkujących w Polsce bę - dzie z pewnością trwające wciąż ożywienie w branży budownictwa jednorodzin - nego oraz boom na ogródki działkowe BLIŻEJ NATURY Anna Barańska szefowa biura zarządu Poltops Sp z o.o. Ściółkowanie i okrywanie upraw jest najczęściej sto - sowanym zabiegiem eliminującym zachwaszczenie. Ponadto zatrzymuje wodę opadową poprzez spowol - nienie jej parowania, zapobiega przesuszaniu gleby przez wiatr i zasklepianiu jej przez ulewne deszcze. Dodatkowo reguluje temperaturę gleby dzięki zatrzy - mywaniu ciepła. Zapewnia również czystość dojrzewa - jących owoców. Obserwujemy, że coraz więcej konsumentów poszukuje włóknin, które ulegają biodegradacji, nie zanieczysz - czając ziemi. Naszą najlepiej sprzedającą się od ub.r. włókniną jest COVELANA – włóknina biodegradowalna z owczej wełny, która oprócz wymienionych właściwo - ści odstrasza ślimaki, tworząc naturalną barierę i co najistotniejsze – jest w 100% biodegradowalna. moda na zakładanie własnych warzywników i upraw owocowych w przydomowych ogrodach i na dział - kach. Z ostatnich badań Kantar Public wynika, że już w domach ponad połowy Polaków (51%) przygotowuje się przetwory warzywne i owocowe, m.in. kiszonki (36%), dżemy, powidła i konfitury (21%) i prawie co trzeci Polak (30%) uprawia warzywa i owoce na wła - sny użytek. Mimo iż obecnie rekordy popularności bije miejskie ogrodnictwo tarasowe, balkonowe i domowe, najczęściej warzywa i owoce uprawiamy w przydomo - wych ogrodach (15%) i na działkach (9%).

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz