LIDER BIZNESU 5/2022

40 GARDEN BIZNES Ogrodnictwo nie wychodzi z mody – odzież ogrodnicza i akcesoria Z  globalnego raportu dotyczącego trendów ogrod - niczych na br. „Garden Trends Report 2022” wynika, że w dobie pandemii rzesza amatorów ogrodnictwa na świecie powiększyła się co najmniej o 18,3 mln osób, co stanowi bardzo obiecujący wynik dla naszej branży! Oczywiście należy mieć na uwadze, że w 2022 r. krajobraz gospodarczy po tzw. wielkim resecie wciąż się zmienia. Z badań agencji konsultingowej McKinsey & Company wynika jednak, że aż 75% ogrodniczych hobbystów ery covidowej zamierza dalej poświęcać się swojej nowej pasji. OGRÓD LEPSZY NIŻ KLUB Ostatnie analizy GfK wskazują, że obecnie już ponad połowa użytkowników Internetu interesuje się ogrodnic - twem i przynajmniej raz w tygodniu zajmuje się roślinami w domu czy ulubionym zielonym zakątku. Trzeba zazna - czyć, że najczęściej są to osoby w wieku od 30 do 39 lat z dorastającymi dziećmi w wieku ok. 12 lat. Z danych Gar - den Media Group wynika ponadto, że największą aktyw - ność jako nowi ogrodniczy entuzjaści wykazują mężczyźni, którzy nie ukończyli jeszcze 35. roku życia. Co więcej, 8 na 10 młodych konsumentów uważa, że ogrodnictwo jest po prostu „cool” i ponad połowa z nich chętniej chodzi do ogrodu niż do klubu nocnego! MNIEJ ZACHODU, WIĘCEJ DESIGNU Istotne też, że wg Garden Media Group aż 78% ogrodni - ków uważa, że nie potrzeba dużej powierzchni, aby rozwijać TEKST: Marcin Fajerski ZDJĘCIA: AdobeStock.pl Wybuch pandemii nieoczekiwanie okazał się trampoliną globalnego wzrostu popularności hobby ogrodniczego. Szczególnie zainteresowali się nim mile - nialsi – obecni 30- i 40-latkowie, którzy wg Garden Media Group stanowią aktualnie aż 29% ogrodniczych pasjonatów w obrębie wszystkich grup wie - kowych. Dla pokolenia Y uprawa roślin ma być jednak nie ciężkim wysiłkiem, a źródłem satysfakcji i czystą frajdą. Dlatego zapotrzebowanie na odzież ogrodniczą i przydatne gadżety do pracy w ogrodzie zauważalnie rośnie. swoje ogrodnicze zainteresowania. Wprawdzie kupują oni mniej produktów, ale zależy im na tym, aby były one wysoko - jakościowe i dobrze zaprojektowane – także atrakcyjne pod względem designu, co stwarza wręcz idealne warunki do promowania w sklepach i centrach ogrodniczych m.in. sze - rokiej gamy rękawic,kaloszy i wytrzymałego obuwia,odzieży ochronnej, nakolanników czy klęczników ogrodowych. Jak podaje USP Marketing Consulting, wprawdzie zaanga - żowanie w hobby ogrodnicze w naszym kraju nie jest tak powszechne jak w niektórych krajach Europy Zachodniej, np. Hiszpanii czy Holandii, ale w tym względzie Polska nieznacznie wyprzedza już m.in. Szwecję i Niemcy. Dla - tego w kompletowaniu oferty warto uwzględnić funkcjo - nalne środki ochrony osobistej i modne akcesoria. ZIELEŃ TO NOWA CZERŃ Barwne rękawice i kalosze, atrakcyjnie wyglądające konewki, chodaki, płaszcze przeciwdeszczowe, nakolanniki, spodnie robocze i fartuchy z wytrzymałego dżinsu, powra - cające do łask słomkowe kapelusze, święcące swoje triumfy pasy narzędziowe i nerki, flanelowe lub twillowe koszule, okulary przeciwsłoneczne nie tylko chronią użytkowników i uprzyjemniają czas spędzany w ogrodzie, stanowiąc ide - alne uzupełnienie asortymentu narzędziowego. Spraw - dzają się one również jako stylowe elementy codzien - nego ubioru! Nurt tzw. hort couture znajduje coraz więcej zwolenników, co warto mieć na względzie, przygotowując modną ekspozycję odzieży, obuwia i innych produktów.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz