LIDER BIZNESU 5/2022

54 gotowe karmy, lecz tendencja jest wyraźnie wzrostowa i w tym względzie wciąż daleko nam do Europy Zachod - niej.W Niemczech czy Belgii odsetek zwierząt karmionych gotowymi produktami wynosi bowiem aż 90%! NIE SAMĄ KARMĄ PUPIL ŻYJE Branża zoologiczna w naszym kraju zaczyna dopiero rozkwi - tać, co znajduje wyraźne odzwierciedlenie w dywersyfikacji produktów i usług dla zwierząt towarzyszących. Wydatkom na odpowiednio zbilansowane karmy towarzyszą wydatki m.in. na zabawki, legowiska i meble, kosmetyki, suplementy i preparaty lecznicze. Okazuje się, że polscy konsumenci nie żałują pieniędzy nie tylko na kosztowne przysmaki dla psów i kotów, ale także na nabłyszczacze do sierści, które są droższe od niektórych odżywek do włosów, czy nawet biżu - teryjne obroże. CZY ALIANS ZOOLOGICZNO- -OGRODNICZY MA SENS? Dla części centrów ogrodniczych asortyment zoologiczny stanowi logiczne uzupełnienie oferty ogrodniczej. Klienci posiadający dom i ogród często bowiem opiekują się psem lub kotem. Dlatego w niektórych wielkopowierzchniowych sklepach ogrodniczych kupujący odnajdą ekspozytory z kar - mami, akcesoriami i zabawkami dla pupili. Bywa, że są one dość skąpo zaopatrzone tylko w międzynarodowe marki. Zdarza się także, że personel nie dysponuje odpowiednimi kompetencjami do sprzedaży produktów zoologicznych. Niemniej niektóre spośród centrów ogrodniczych uczyniły z bogato wyposażonych działów zoologicznych swój znak firmowy i silny atut skłaniający klientów do częstszych wizyt w placówce. Wybór oferowanych produktów nie ogranicza JAK PEŁNOPRAWNI CZŁONKOWIE RODZINY DOBRE PERSPEKTYWY Sabina Jasiukiewicz Marketing Manager BROS Sp. z o.o. Emilia Windysz-Kukiełka kierownik działu marketingu Acana Polska Sp. z o.o. sp.k. Asortyment zoologiczny, począwszy od akcesoriów, przez karmy, aż po kosmetyki, jest dostępny w dużych sklepach już od wielu lat, ale z roku na rok coraz mniejsze placówki decydują się na poszerzenie swojej oferty o ten segment. Centra ogrodnicze są dobrym miejscem do sprzedaży pro - duktów dla czworonożnych przyjaciół – szczególnie, jeśli mówimy o szamponach i produktach, które chronią zwie - rzęta przebywające w ogrodzie przez uciążliwymi pasoży - tami takimi jak komary, kleszcze czy pchły. Poszerzenie oferty jest zawsze korzyścią dla klienta, któ - ry może w sposób kompleksowy załatwić swoje potrzeby w jednym punkcie. Handlowcy przyzwyczaili się już, że klientowi sklepu ogrodniczego oprócz narzędzi, nawozów, materiału roślinnego – potrzebne są też produkty, które podniosą jego komfort oraz bezpieczeństwo w kontakcie z naturą. Tego z pewnością dostarczają repelenty i środki owadobójcze.Psy i kotywwiększości domów traktowane są jako pełnoprawni członkowie rodziny, którzy są jeszcze bar - dziej niż ludzie narażeni na kontakt z kleszczami, owadami czy pchłami oraz mają mniejsze możliwości, by się samo - dzielnie przed nimi bronić. Kupując środek dla siebie, auto - matycznie sięgniemy po odpowiedni produkt dla swojego pupila, szczególnie jeśli taki preparat będzie wzasięgu ręki. W centrach ogrodniczych nie powinno zabraknąć asorty - mentu, który pozwoli naszym pupilom, podobnie jak nam, spędzać przyjemnie czas na wolnym powietrzu, czy to w ogrodzie czy na spacerze. Do takich produktów należą wszelkie repelenty chroniące przed komarami, a także inne preparaty o długim czasie działania, takie jak obroża Happs przeciw pchłom i kleszczom. Dla sklepów, które nie mają jeszcze w ofercie produktów marki Happs albo chciałyby poszerzyć swoją ofertę o wartościowe preparaty do hi - gieny i ochrony swojego pupila przed owadami, polecamy specjalnie przygotowany pakiet handlowy składający się z 13 najpopularniejszych produktów tej marki. Stanowi on szeroką i różnorodną gamę produktów zamkniętych w niewielkim, atrakcyjnym wizualnie standzie, który zaj - mie w sklepie niewiele miejsca. Centra zoologiczne to bardzo obiecujący partner dla dys - trybucji produktów zoologicznych. Zarówno ogrodnic - two, jak i zoologia związane są ze specyficznym profilem klienta, którego najogólniej określić można jako hobby - stę. Jego umiłowanie natury i określone preferencje spę - dzania wolnego czasu sprawiają, że centra ogrodnicze i sklepy zoologiczne odwiedza niezwykle regularnie, bez względu na porę roku czy status społeczny. To daje dobre perspektywy współpracy. Wprowadzenie artykułów zoologicznych do centrów ogrodniczych pozwala właścicielom na przełamanie se - zonowości. Dzięki rosnącemu zainteresowaniu tym dzia - łem centra ogrodnicze są w stanie przyciągnąć całkiem nowych klientów, którzy do tej pory nie byli zaintereso - wani ogrodnictwem. POZIOM WYŻEJ się w nich do karm, ale obejmuje też suplementy, zabawki, obroże,smycze,legowiska,kuwety czy transportery.Namapie naszego kraju nie brakuje również sklepów ogrodniczych sprzedających egzotyczne ptaki z karmami i innymi komple - mentarnymi produktami oraz rybki akwariowe – z szerokim

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz