LIDER BIZNESU 5/2023

Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 33 BLIŻEJ BRANŻY Pojemniki z odpowiednio przygotowaną mieszanką umieszcza się bezpośrednio w doniczce. W ten sposób płynny nawóz jest stopniowo uwalniany do podłoża i zasila roślinę. Ten produkt nadal cieszy się sporym uznaniem naszych klientów. Popyt jest w dużej mierze kształtowany przez cenę, a produkt uniwersalny będzie droższy w zakupie… J.S.: Cena jest tylko jedną ze składowych popytu. Liczy się też m.in. wartość użytkowa produktu. Jedno opakowanie wyrobu o wąskim spektrum działania będzie z pewnością tańsze, lecz by wykonać kompleksowy zabieg, potrzeba będzie kilku takich produktów w osobnych opakowaniach. W łącznym rachunku okazuje się, że dla amatora to nieopłacalne. Korzystniej dla niego kupić produkt uniwersalny COMPO – bo jest to bardziej ekonomiczne. Również dla środowiska, bo ograniczamy ilość opakowań i potencjalnych niewykorzystanych resztek. Czy filozofia uniwersalności produktów to jedyny koncept prośrodowiskowy COMPO? J.S.: To tylko jeden z elementów filozofii naszej firmy. Jako producenci mamy dużo do zrobienia w kwestii propagowania zrównoważonego rozwoju. Zysk to cel przedsiębiorstwa, ale pod warunkiem, że działalność odbywać się będzie z poszanowaniem środowiska. Wydaje mi się,że w Polsce mamy na ten temat trochę za mało dyskusji w naszej branży.A szkoda, bo po 2025 r. powszechna będzie konieczność raportowania,za jaki ślad węglowy odpowiada przedsiębiorstwo, gdzie jest on zlokalizowany i jak go zredukować. COMPO podjęło takie zobowiązania. Działamy w ramach strategii ESG (ang. Enviroment Social Governance). Wykonaliśmy audyt przedsiębiorstwa. Wiemy, ile emitujemy CO2, pracujemy nad jego obniżką. W zrównoważony sposób eksploatujemy nasze złoża torfu, co potwierdzają certyfikaty RPP (Responsible Peat Production). Decentralizujemy produkcję w celu obniżenia emisji gazów cieplarnianych w związku z transportem, a produkty pakujemy w coraz większym stopniu w opakowania wytworzone z surowców z recyklingu. Jakie nowości szykujecie na sezon 2024? J.S.: Proszę przygotować się na turbodoładowanie! Wprowadzamy nowość: linia produktów COMPO Turbo Trawnik. Oferta zawiera w sobie mieszanki gatunków traw szybko rosnących. Do tego dochodzi specjalnie zbilansowany nawóz do trawników – uwaga – z obecnością trzech szczepów grzybów mikoryzowych.Ten komponent będzie czynić trawnik bardziej odpornym na suszę. W tej linii produktowej mamy też Regenerator, który sprawi, że w ciągu kilku dni od zastosowania pożółkły trawnik szybko odzyska wigor i kolor. Turbotrawnik jest zupełnie nowym konceptem, bo posiada nie tylko substancje stymulujące nasiona traw i ich wzrost po skiełkowaniu, ale również blokujące rozwój chwastów dwuliściennych. Spodziewamy się dużego zainteresowanie naszych klientów. Produkt pokażemy już na tegorocznej Gardenii! Dziękuję za rozmowę. Rozmawiał dr Piotr Łuczak ogrodniczymi oraz sieciami specjalistycznymi, które oferują szeroką ofertę naszych produktów i właściwe doradztwo dla ogrodników-amatorów. Prowadzimy także działalność poradnikową. Doradzamy, jak pielęgnować ogrody i jak stosować nasze wyroby. Najlepszą reklamą jest rekomendacja dotychczasowych klientów. Klienci stosujący produkty COMPO wracają po nie, bo są zadowoleni z ich jakości. Widzimy to zarówno w danych sprzedaży, jak również w badaniach marketingowych. Jesteśmy wiarygodni na rynku. Coraz więcej klientów świadomie poszukuje i wybiera wyroby marki COMPO. Ten trend trwa już od lat, a okres pandemiczny tylko to wzmocnił. Gdy trwał lockdown, ludzie zaczęli zwracać coraz bardziej uwagę na to, w jakich warunkach bytują – dotyczyło to również zieleni w domach, na balkonach i w ogrodach. A nasze produkty pomagały cieszyć się po prostu pięknymi roślinami. Z których produktów jesteście szczególnie zadowoleni? J.S.: Jednym z naszych wyróżników jest szeroka oferta produktów do upraw ekologicznych. Jest to jedna z naszych kluczowych kompetencji. Wszystkie wyroby w tej serii – podłoża, nawozy, środki ochrony roślin – są oznaczone znakiem ‘Bio’. W ten sposób odpowiadamy na coraz to większe zainteresowanie konsumentów produkcją ekologiczną. Wyniki najnowszego badania rynku ogrodniczego, które zleciliśmy w sierpniu br.,wskazują,że ponad 80% klientów kupujących produkty ogrodnicze korzysta z takich produktów. Ciekawą linią jest COMPO Complete. Jest ona trzeci rok na rynku i w 2024 zostanie poszerzona o kilka pozycji. Koncept tej serii, składającej się z najwyższej jakości produktów, polega na tym, by zaoferować produkty uniwersalne i pozwalające klientom uzyskać najlepsze możliwe efekty. To rozwiązanie jest adresowane do tych klientów, którzy cenią prostotę w działaniu i nie chcą mieć przysłowiowej kolekcji różnych produktów, ale jeden skuteczny. W tej serii mamy podłoża,nawozy,odżywki i środki do ochrony roślin przed grzybami i chorobami. Nawozy występują w wersji szybko- i wolnodziałającej, jako płyny i granulaty. Od roku 2024 będzie dostępny również nawóz płynny w wersji BIO do upraw ekologicznych – z ekstraktami roślinnymi i hydrolizatem białkowym dla jeszcze lepszych efektów. Jestem przekonany, że rynek zdecyduje, jaka będzie rola produktów uniwersalnych i specjalistycznych. My stawiamy na prostotę w aplikacji jako korzyść dla klientów. COMPO było również prekursorem wprowadzenia aplikatorów nawozowych na polski rynek. GARDEN BIZNES

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz