LIDER BIZNESU 5/2023

6 Nr 5/2023 BLIŻEJ BRANŻY MIEJSKA SZTUKA OGRODOWA Do uczestników zainteresowanych obszarami typowo miejskimi przygotowywany jest dwudniowy blok w ramach konferencji Miejska Sztuka Ogrodowa. Przeznaczony on jest głównie dla zarządców zieleni, projektantów, władz ośrodków miejskich, firm utrzymujących zieleń. Współorganizator, magazyn Zieleń Miejska, zaprosił do współpracy specjalistów reprezentujących zarówno struktury miejskie, naukowe, jak i działaczy i aktywistów. Tej części kongresu towarzyszyć będzie myśl przewodnia: „Uniwersum w zieleni”, która zorganizuje prelekcje w obrębie dwóch bloków tematycznych: „Ogień i woda” oraz „Ziemia i powietrze”. Cztery żywioły, a zieleń miejska w ich centrum. Wśród poruszanych zagadnień znajdą się m.in. wyzwania klimatyczne, walka z wycinką i niewłaściwą pielęgnacją drzew na terenach zurbanizowanych, bezpieczne place zabaw – kontrole i ich wyniki, doświadczenia związane z napowietrzaniem gleby czy rola traw w upadku naszej cywilizacji. Obie konferencje uzupełnione będą debatami w strefie Speakers’ Corner, do której zaproszeni są eksperci rozmaitych dziedzin – zarządzania sprzedażą, marki osobistej, prawa czy marketingu. Uczestnicy będą balansować na styku zielonej branży z marketingiem, visual brandingiem, logistyką i e-commerce, ale także na połączeniu sektorów między sobą i synergią, którą można dzięki temu wypracować. – Nowy koncept multikonferencji podyktowany był opiniami po ubiegłej edycji: działo się tak dużo, że uczestnicy musieli wybierać między wieloma ciekawymi wydarzeniami. Teraz chcemy poprowadzić ich ścieżkami – od prelekcji, poprzez debaty, wydarzenia na stoiskach wystawców, pokazy, warsztaty. Chcemy, aby swój pobyt na targach wykorzystali na 100% i wychodząc, mieli poczucie doświadczenia czegoś prawdziwie inspirującego – mówi Paulina Maniecka, dyrektor projektu Gardenia WOKÓŁ ŚWIADOMEGO PLANOWANIA Tematem przewodnim poprzedniej edycji targów Gardenia był „ekologiczny ogród”, który z silnego trendu stał się dominantą rozwoju tej branży. W 2023 roku organizatorzy zamierzają kontynuować wątki dobrze zaprojektowanej zieleni. To: • walka z miejską szarzyzną, • propagowanie różnorodności biologicznej, • nowoczesne rozwiązania dla ekonomicznej i ekologicznej pielęgnacji roślin w skali mikro i makro, • świadome planowanie produkcji, logistyki i promocji. Motyw przewodni XVII targów GARDENIA to „Uniwersalny ogród”. Uniwersalny, czyli z jednej strony dla każdego, w każdych warunkach, w każdym miejscu, a z drugiej wszechobecny – w przestrzeni przydomowej, w każdej wolnej od zabudowy miejskiej powierzchni, na balkonie, na parapecie, wszędzie, gdzie jest odrobina słońca i wody. Zieleń coraz silniej „rozpycha się łokciami” w projektach domów, biur i miejscach dostępnych publicznie, rozkrzewia się w planach zagospodarowania przestrzennego i nowoczesnych konceptach mieszkalnych. Ważne, aby pozwolić jej rosnąć z jak największą korzyścią dla środowiska, ograniczając to, co zbędne, nienaturalne, jednorazowe, ponadmiarowe.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz