Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 13 BLIŻEJ BRANŻY W jakim kierunku ewoluują potrzeby właścicieli ogrodów w Europie i Polsce? Jak zatem zmieniał się Państwa asortyment? Od wielu lat jesteśmy kojarzeni głównie z produkcją thuji occ. ‘Smaragd’ czy Picea pungens. Jednak od zawsze w naszym asortymencie znajdowały się inne rośliny iglaste oraz liściaste. Zawsze staraliśmy się być elastyczni i dopasowywaliśmy się do potrzeb rynku. Jeszcze kilka lat temu skupialiśmy się na produkcji mniejszego materiału, drzew i krzewów w pojemnikach do mniej więcej 30 l. Aktualnie posiadamy w swojej ofercie nawet duży materiał, duże drzewa alejowe, duże formy strzyżone, bonsai kopane z gruntu oraz w naprawdę dużych pojemnikach. Poszerzyliśmy swój asortyment właśnie o takie rośliny, gdyż teraz właśnie na takie rośliny widzimy spore zapotrzebowanie. Nasze społeczeństwo staje się coraz bogatsze i chętniej inwestuje w ekskluzywne rośliny. ZDJĘCIA: firmowe Dodatkowo wprowadziliśmy do sprzedaży byliny czy trawy ozdobne, które w ostatnim czasie biją rekordy popularności i są mocnym trendem w polskich ogrodach. Ile procentowo towaru sprzedajecie w kraju, a ile trafia na eksport? Te proporcje mocno się zmieniają. Kiedyś zdecydowana większość naszych roślin szła na eksport. Dzisiaj myślę, że około 50% roślin zostaje u nas w kraju. Mocno kładziemy nacisk na współpracę z polskimi centrami ogrodniczymi czy architektami krajobrazu. Myślę, że na wzrost sprzedaży na naszym polskim rynku mają wpływ zawirowania na świecie, wzrost kosztu transportu, a także właśnie zwiększenie naszego asortymentu. Mam wrażenie, że przez poszerzenie naszej oferty zrobiliśmy się atrakcyjniejszym dostawcą dla polskiego klienta. Z Michałem Sutkowskim rozmawiamy o trendach na szkółkarskim rynku oraz o planach rozwojowych firmy.
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz