Lider Biznesu 5/2024

46 Nr 5/2024 TRENDY Z typów kampanii, które pokaże nam Google, wybieramy Wyszukiwarkę i klikamy przycisk Dalej. Zobaczymy teraz ekran wyboru słów kluczowych, na które będzie wyświetlać się nasza strona. Usuwamy wszystkie te słowa, które zaproponował nam Google i wpisujemy swoje. W Google mamy różne możliwości ustawienia dopasowania, my skupimy się na dopasowaniu ścisłym. Oznacza to, że nasza reklama będzie się wyświetlać wyłącznie wtedy, gdy użytkownik wpisze dokładnie to słowo kluczowe i żadne inne. Dopasowanie ścisłe ustawiamy, wpisując słowo kluczowe w nawias kwadratowy, np.: [centrum ogrodnicze], [sklep ogrodniczy], [ogrodniczy]. Poprawnie uzupełnione słowa kluczowe będą wyglądać następująco. W tym miejscu pod lokalizacją klikamy jeszcze w Opcje lokalizacji i tutaj zmieniamy w Uwzględnij na drugie pole, czyli Obecność: osoby, które obecnie znajdują się w uwzględnianych przez Ciebie lokalizacjach lub regularnie w nich bywają. Poniżej lokalizacji mamy język. Warto oprócz języka polskiego dodać tutaj jeszcze język angielski oraz ukraiński. Na początku w pierwszej kampanii sugerowałabym ustawić tylko kilka najważniejszych słów kluczowych. W końcu naszym celem będzie dotarcie do osób, które chcą znaleźć sklep ogrodniczy, przy jednoczesnym minimalnym budżecie. Po dodaniu słów kluczowych zjeżdżamy niżej, aby w tym miejscu ustawić lokalizację, język i sieci. Zaczniemy od lokalizacji. Klikamy na ołówek po prawej stronie, aby przejść do edycji. W tym miejscu zmieniamy lokalizację ustawioną na Polskę na Lokalizację niestandardową. Pojawi nam się pole wyszukiwania, klikamy obok w przycisk Szukanie zaawansowane. Następnie zamiast Lokalizacja klikamy Promień. Zmieniamy mile na kilometry i wpisujemy miejscowość, która nas interesuje. Ja wpiszę Kołobrzeg, ponieważ tutaj mieści się Greendea. Kiedy wyświetli się nasze miasto, klikamy Uwzględnij. Po kliknięciu Uwzględnij, pozostaje nam jeszcze kliknięcie Zapisz. Następny krok, czyli Segmenty odbiorców, pomijamy. Na samym dole mamy jeszcze opcję Sieci. Tutaj odhaczamy Sieć wyszukiwania oraz Sieć reklamowa – pozostawiamy je niezaznaczone. Po ustawieniu tych wszystkich elementów klikamy w przycisk Gotowe, a następnie przechodzimy Dalej. W kolejnym kroku naszym zadaniem jest ustawienie treści reklamowych. Wpisujemy nagłówki – jest ich 15 i warto wpisać wszystkie. Muszą mieć maksymalnie 30 znaków ze spacjami. Przykładowe nagłówki to: Centrum Ogrodnicze Kołobrzeg Sklep Ogrodniczy Kołobrzeg Wszystko Do Ogrodu Duży Wybór Dla Ogrodu Po ustawieniu nagłówków musimy dodać jeszcze teksty reklam. Są one 4 i tutaj również rekomenduję dodać wszystkie. Przykładowy tekst reklamowy: Sklep Ogrodniczy w Kołobrzegu. Duży Asortyment w Dobrych Cenach. Otwarte w Niedzielę. Zarówno w nagłówkach, jak i w tekstach reklam każde słowo, poza przyimkami, zaczynamy z wielkiej litery. Poniżej tekstów reklamowych znajdziemy opcję Linków do podstron. Warto je uzupełnić, dodając linki np.: do kontaktu, galerii, oferty. Aby dodać linki do podstron, klikamy w opcję Linki do podstron – z prawej strony rozsunie nam się menu, gdzie klikamy przycisk Utwórz w prawym górnym rogu.Tutaj uzupełniamy Tekst linku, obydwie linie tekstu oraz końcowy adres URL i klikamy Utwórz, a następnie Zapisz.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz