48 Nr 5/2025 POZIOM WYŻEJ Podobnie jak w ogrodzie, tak i w biznesie – to, co zasiejemy, może w przyszłości przynieść plon. W tym artykule chcemy podzielić się trzema „nasionami” – myślami, które wynikają z doświadczeń we współpracy z kilkudziesięcioma przedsiębiorstwami z naszego sektora. Trzy nasiona dla rozwoju biznesu ogrodniczego TEKST: Marta Tysowecka, Katarzyna Nowacka, www.greendea.pl „Ludzie, którzy dzielą się wiedzą, są jak siewcy. Rozrzucają nasiona, z których zawsze może coś wykiełkować” – to zdanie od pewnego czasu towarzyszy nam w pracy z firmami z branży ogrodniczej. Fot. AdobeStock NASIONO PIERWSZE – PLANOWANIE DZIAŁAŃ (CYKL PDCA) Najczęstszy grzech w firmach ogrodniczych? Działanie „bo trzeba”. Post na Facebooku, promocja „bo coś zalega”, newsletter „bo czwartek”. Problem w tym, że nikt nie sprawdza, czy to faktycznie działa. Planowanie działań i weryfikacja efektów Mądra analiza konkurencji Inwestycja w ludzi i ich kompetencje
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz