LIDER BIZNESU 06/2020
11 Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy Z danych firmy badawczej Statista wynika, że już ponad połowa populacji naszego kraju mieszka w domach wolnostojących, a ponad 5% – w tzw. bliźniakach. To wymarzone warunki dla handlu, jeśli dodatkowo weźmiemy pod uwagę fakt, że nie tylko te osoby są właścicielami ogrodów w Polsce. Rosnąca liczba klientów centrów ogrodniczych i ich zróżnicowane potrzeby stanowią ważny filar rozwoju rodzimego rynku. raport wydania 68% Ogród przy domu jednorodzinnym Ogród przy bloku Ogród przy blizniaku lub domu szeregowym 12% 5% Posiadacze ogrodów w Polsce trzebom większości kosmopolitycznych mieszkańców Europy. Należy też podkreślić, że Polacy nie zaniedbują swoich działek – niezależnie od ich powierzchni i zasob- ności portfeli. Aż dla 92% mieszkańców naszego kraju naj- ważniejsze znaczenie w ogrodzie ma bowiem odosobnio- na przestrzeń relaksu według badań Homebook.pl. Na grill wskazuje 65% ankietowanych, 38% respondentów – plac zabaw, 28% spośród nich – kuchnię zewnętrzną, a 14% – własną wędzarnię. Polscy konsumenci chętnie dokupują też do ogrodów małą architekturę, donice i dekor, pergole oraz wysoko jakościowe meble. Rosnący udział działkowców Można prognozować, że zapotrzebowanie na ten asorty- ment, materiał roślinny oraz nasiona – dla miłośników idei „wyhoduj to sam” – będzie rosło w dynamicznym tempie, w związku z odradzającymi się ogrodami działkowymi i wyraźnym wzrostem zainteresowania nimi w ciągu ostat- nich lat i w roku bieżącym. W czasie pandemii bowiem Polacy z dużych miast za- częli masowo wykupywać ogródki działkowe. Monika Pawlińska z Polskiego Związku Działkowców przekonuje, że ich popularność jest obecnie gigantyczna i po uderze- niu COVID-19 wzrosła nawet o kilkadziesiąt procent. W Polsce funkcjonuje prawie 100 tys. działek i ponad 4 tys. rodzinnych ogrodów działkowych, które osiągają zawrot- ne ceny. Prawo do użytkowania wielkopolskiej działki
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz