LIDER BIZNESU 06/2020

19 Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy wzrost płacy minimalnej i przeciętnych dochodów w większości krajów na pewno odbiją się na wyższych cenach asortymentu ogrodniczego. Gwałtowny wzrost zapotrzebowania na te produkty, spowodowany COVID-19, paradoksalnie także może się do tego przyczynić. Jaki jest potencjał wzrostu w handlu ogrodniczym w krajach środkowoeuropejskich? Które czynniki i megatrendy będą miały wpływ na przyszłość zielonej branży w naszym regionie? Jakich innych zmian możemy się spodziewać? K. L.: Nawet w obliczu COVID-19 prognozy wzrostu dla ogrodnictwa w całej Europie Śr.-Wsch. są pozytywne. Oczekiwane spowolnienie gospodarcze na pewno stawia nowe wyzwania przed branżą, ale nie powinno prowadzić do recesji. Jednym z najważniejszych megatrendów, które będą kształtowały przyszłość ogrodnictwa w Europie Centralnej, staną się bez wątpienia doświadczenia zakupowe, polegające na podnoszeniu atrakcyjności produktów, budowaniu doświadczeń lub wartości, które wykraczają poza radość prostego faktu posiadania czegoś. Megatrendy takie jak zdrowe życie i etyczna konsumpcja będą z kolei motywowały więcej konsumentów do zainteresowania się ogrodnictwem, a także własną uprawą warzyw i owoców. Rosnąca troska o zdrowie i odporność, spowodowana pandemią, będzie jeszcze mocniej wspierała te trendy. Dynamiczny wzrost sprzedaży robotów koszących sugeruje ożywienie na rynku premium, ale może nim zachwiać niestabilność dochodów wywołana koronakryzysem. Euromonitor International to wiodący na świecie dostawca światowego business intelligence, analiz rynkowych i badań konsumenckich. Lokalne i globalne, taktyczne i strategiczne – rozwiązania badawcze Euromonitora wspierają decyzje o tym jak, gdzie i kiedy rozwijać biznes. Euromonitor International zapewnia raporty z wielu obszarów, bazy danych lub zoptymalizowane rozwiązania pozwalające ustalać priorytety, zmieniać założenia i odkrywać nowe możliwości. Z oddziałami na całym świecie, analitykami w ponad 100 krajach, najnowszymi technologiami dotyczącymi danych i badaniami rynkowymi dotyczącymi wszystkich kluczowych trendów i czynników rynkowych, Euromonitor pomaga lepiej zrozumieć rynki na całym świecie. Nawet w obliczu COVID-19 prognozy wzrostu dla ogrodnictwa w całej Europie Śr.-Wsch. są pozytywne. Oczekiwane spowolnienie gospodarcze na pewno stawia nowe wyzwania przed branżą, ale nie powinno prowadzić do recesji.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz