LIDER BIZNESU 06/2020

20 zmiany na rynku ZIELONI SPRZYMIERZEŃCY - klienta... i sprzedawcy Zdrowsze powietrze, lepsza kondycja psychiczna Wiedza na temat zbawiennych właściwości roślin pokojowych, choć oparta na naukowych fundamentach i łatwo dostępna, ule- gła – zwłaszcza w poprzedniej dekadzie – „zakurzeniu”. Wydaje się, że zniknęła z powszechnej świadomości konsumentów, jeszcze nie TEKST I ZDJĘCIA: Alicja Cecot O d około pięciu lat notuje się na międzynarodowym rynku ogrod - niczym dynamiczny wzrost popularności roślin doniczkowych o ozdobnych liściach, co idzie w parze z ogólnym trendem – modą na zieleń, a przekłada się na coraz większe zainteresowanie han - dlowców tymi produktami. U podstaw leży dążenie ludzi żyjących w zurbanizowanym środowisku i zanieczyszczonym powietrzu do radykalnej poprawy warunków otoczenia – nie tylko zewnętrznego, ale też we wnętrzach: domów, mieszkań, biur, szkół. Tegoroczna pandemia i stan przymusowego „za - mknięcia” wywołany odgórnymi przepisami, spotęgowały potrzebę tworzenia przestrzeni przyjaznych człowiekowi, do czego przydaje się doniczkowa zieleń. tak dawno karmionych dowodami na pozytywny wpływdoniczkowej zieleni na człowieka. Dowody te w dużej mierze rozpropagowała amerykańska agen- cja ds. kosmonautyki NASA, która w latach 80. XX w. prowadziła badania dotyczące zdolności roślin do pochłaniania szkodliwych substancji z atmosfery za- Kompaktowa forma monstery – doniczkowego hitu

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz