LIDER BIZNESU 06/2020

24 zmiany na rynku jących do nowoczesnego stylu życia”. Od ponad pięciu lat podkategorią roślin pokojowych sprzedawanych pod tą marką są produkty w uprawie hydroponicznej – w „szkle”. Wybrano 7 gatunków, które dobrze znoszą taką uprawę. Hitem stała się kluzja różowa ( Clusia rosea ) ‘Princess’ – mocna i odporna na niekorzystne warunki. Szczególnym koncep- tem jest Luma Flora, czyli wersja podświetlona za pomocą diod elektroluminescencyjnych (LED) o niskiej mocy; trwa- łość produktu określana jest na co najmniej rok. Koncept Liv inWax®miał premieręw2016r. Początkowo dotyczył cebul kwiatowych (hiacyntów i narcyzów), które – wraz z korzeniami – powleka się białym wo- skiem i oferuje jako atrakcyjny produkt w jednostko- wych opakowaniach. Takie cebule nie wymagają pod- lewania, a mimo to wypuszczają pędy kwiatowe, które stają się ozdobą pomieszczenia. Następnie z roku na rok poszerzano asortyment serii Liv in Wax®. Dwa lata temu za- prezentowano pierwszą roślinę doniczkową w tej wersji – za- miokulkas zamiolistny ( Zamioculcas zamiifolia ), który przybrał formę modnego, nowoczesnego gadżetu, odpowiadające- go preferencjom młodego pokolenia konsumentów (wo- skiem pokryto bulwiaste kłącze wraz z korzeniami). W 2019 r. pojawiły się zaś kolejne „zawoskowane” rośliny, dobrze znane z typowej uprawy doniczkowej – aloes, szeflera, beu- karnea (tzw. nolina). Nazwa Roots in Green dotyczy serii roślin doniczkowych on stem – o ozdobnej i wyeksponowanej nasadzie pędu (więk- szość gatunków), uprawianych w tradycyjnym podłożu, w dekoracyjnych pojemnikach. Są to m.in. Ficus microcarpa ‘Ginseng’, Pachira aquatica , Beaucarnea recurvata (syn. Nolina recurvata ) czy, najnowsza Alocasia macrorrhizos . Lovaplant to koncepcja polegająca na uprawie „zielonych” roślin na fragmentach porowatej skały wulkanicznej (Lova – Life on Lava), które osadzone są w płaskim naczyniu na- pełnionym wodą. Wykorzystuje się tu szeflery oraz papro- cie, wśród których na szczególną uwagę zasługuje Davallia . Powrót do korzeni Wyraźną tendencją ostatnich lat jest sprzedawanie roślin doniczkowych z widocznymi korzeniami, co do tej pory było naturalną praktyką tylko w przypadku storczyków. I tak, przykuwające wzrok korzenie stały się wartością doda- ną na przykład w koncepcji marketingowej Undergroundz (gra słów oznaczających metro i ogólnie wszystko to, co znajduje się pod powierzchnią ziemi). Dotyczy ona antu- rium z barwionymi korzeniami uprawianego w podłożu tor- fowym i przezroczystej doniczce. Anturium, które sprawdza się w uprawie w wodzie, jest zresztą wykorzystywane także w innych koncepcjach eks- ponujących korzenie. Care for Nature (rośliny umieszczone w szklanych naczyniach) – podkreśla zarazem ekologiczny wymiar uprawy, prowadzonej bez użycia plastikowej do- niczki. Intenz Home® odnosi się do „wyjątkowych roślin przysta- Popularne gatunki doniczkowe podane tak, by zainteresować młode pokolenie konsumentów Szeflery wwersji Liv in Wax®

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz