LIDER BIZNESU 06/2020

47 Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy centrów ogrodniczych może to być spore wyzwanie, w szczególności w przypadku ekspozycji asortymentu świątecznego. Jakie inne czynniki stymulują rozwój sektora ogrodniczego w Europie? Oliver Mathys Myślę, że konsumenci wykazują coraz większe zainteresowanie uprawą ziół, warzyw i owoców – w tym również miękkich. Właściciele ogrodów w Europie mają też coraz większy apetyt na produkty lokalne lub regionalne. Oczywiście powinniśmy mieć na uwadze, że „lokalność” jest bardzo elastycznym konceptem Oliver Mathys Wybuch pandemii na początku marca zszokował wszystkich i różne kanały dystrybucji produktów ogrodniczych w Europie zostały wyłączone na kilka tygodni. COVID-19 negatywnie wpłynął przede wszystkim na firmy uzależnione od eksportu. Na szczęście handel odbił się po krótkim czasie. To jednak spowodowało, że w zależności od kraju czy regionu zapotrzebowanie na rośliny rabatowe i balkonowe, rozsady ziół i warzyw trudno było zaspokoić. Wiele centrów ogrodniczych zanotowało wiosną rekordowe wzrosty sprzedaży. Rządy większości europejskich krajów zrozumiały systemowe znaczenie roślin oraz ogrodów i nasz przemysł na pewno na tym zyska w nadchodzących latach. W związku powinniśmy poświęcić więcej uwagi promowaniu materiału roślinnego oraz produktów lokalnych, przeznaczając większą powierzchnię na ekspozycję tego asortymentu. Francuska grupa Botanic np. sprzedaje ok. 40 typów mąki do wypieku chleba… Dlaczego nie miałoby to zadziałać w innych krajach i branżach? Naturalnie musimy nauczyć się radzenia sobie z zaleceniami dotyczącymi dystansów. To oznacza m.in ., że displaye muszą ułatwiać kupującym szybkie odnalezienie poszukiwanych produktów. Klienci powinni móc włożyć je do koszyka i zapłacić. Bez zastanawiania się albo pytania znajomych o radę. Myślę, że dla wielu Jeszcze do niedawna zazwyczaj martwiliśmy się o złą pogodę: zbyt gorącą i suchą albo zbyt zimną i śnieżną, albo o niefortunne terminy świąt, np. wielkanocnych. Aktualnie musimy brać pod uwagę inne czynniki: globalizację i naszą rosnącą zależność od chińskiej gospodarki, ekonomiczne skutki pandemii COVID-19 oraz coraz większy wpływ mediów społecznościowych na biznes.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz