Lider Biznesu 6/2021

36 garden biznes Mimo iż sekatory, nożyce i„teleskopy” do żywopłotów, pilarki oraz piły należą do podstawowego wyposażenia ogrodni- ków, dynamika sprzedaży tego asortymentu na świecie jest bardzo zadowalająca i wynosi od 3 do nawet 5% w skali roku wg danych takich agencji informacyjnych jak Arizton czy Per- sistence Market Research. Motorem napędowym tego rynku jest wyraźne ożywienie w sektorze nieruchomości i działek, a także towarzyszący mu wzrost dbałości konsumentów S ekatory, nożyce i trymery ogrodowe, piły i pilarki wciąż należą do naj - lepiej sprzedających się kategorii narzędziowych. Rosnąca podaż oraz rozwój innowacyjności w segmencie narzędzi i urządzeń tnących do - wodzą, że zapotrzebowanie na te produkty nadal dynamicznie rośnie, a popyt stymuluje dodatkowo wzrost dbałości konsumentów o przy - domową zieleń. TEKST: Marcin Fajerski, ZDJĘCIA: Pixabay, Pexels Konkurencja się zaostrza – rynek narzędzi tnących o przydomową strefę wypoczynku. Wybuch pandemii spra- wił, że ogród stał się nie tylko centrum życia rodzinnego, ale również miejscem pracy, a zajmowanie się nim – dostępnym, bezpiecznym i relaksującym hobby. Równocześnie entuzjaści zieleni zaczęli odczuwać potrzebę stworzenia w swoim ogro- dzie azylu odizolowanego od świata zewnętrznego, m.in. po- przez żywopłoty i drzewa – ładnie uformowane dzięki wyso- kojakościowym narzędziom i sprzętowi tnącemu.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz