Lider Biznesu 6/2021

Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 51 OKO NA INSPIRACJE Po pierwsze i najważniejsze: WSZYSCY JESTEŚMY WZROKOWCAMI! Skupiamy się na tym, co rzuca nam się w oczy i zachwyca urodą, jest niepowtarzalne, inne i wyjątkowe. Dodatkowo stanowi dla nas inspirację i zachętę do działania. Prosty przykład: zwykłe bratki. Każdy je zna, wie, jak wyglądają i jest ok. Jeśli jednak z tych samych bratków ułożymy napis, wzór geometryczny, różnokolorową aranżację, wszyscy staną i zobaczą zupełnie nowe moż- liwości zwykłego wiosennego kwiatka. Właśnie takie zaskoczenie, pokazanie innej strony czy możliwości wykorzystania kwiatów sprawi, że „Kowalski” zatrzyma się i powie: „Ja też takie chcę!”. Bardzo interesującym elementem, który pojawia się w coraz większej ilości szkółek i sklepów, są ogrody pokazowe. Stanowią one idealne połączenie nasadzeń roślin, małej architektury ogrodowej, jak pergole, altanki, ławeczki czy płyty chodnikowe z różnego rodzaju ozdobami ogrodowymi, jak oświetlenie, lampy solarne czy biżuteria ogrodowa. Ogrody takie pokazują „Panu Kowalskiemu” wiele możliwości wykorzystania różnych elementów. Podsuwają gotowe rozwiązania i stanowią wenę twórczą. OFERTA JAK NA DŁONI Według mnie jedną z najładniejszych ekspozycji pokazują- cych cały dostępny asortyment tworzy centrum ogrodni- cze Flora Point. W artystyczny sposób ukazuje, jak można zaaranżować przestrzeń, wykorzystując dodatki dekora- cyjne i roślinność. Ekspozycja towaru regularnie się zmienia i nieustannie zaskakuje odwiedzających ich klientów. Mam tu na myśli pory roku i rośliny, jakie można wykorzystywać w ogrodach, na balkonach i tarasach, a także różne święta, podczas których można zwiększyć sprzedaż i zaprosić klien- tów do odwiedzin. Walentynki, Wielkanoc, Boże Narodzenie, Wszystkich Świętych, Dzień Kobiet to idealne okazje, aby podnieść obroty firmy. Jak zachęcić konsumentów do wydania pieniędzy w naszym sklepie? Jak sprawić, że to właśnie jego zainte- resuje nasza oferta? – W przypadku kwiaciarni stworzenie witryny, wystawy na targach czy ekspozycji często stanowi problem. Dlatego warto podejść do każdej z sytuacji bardzo indywidualnie, sprawiając, że to, co chcemy zaprezentować, stanie się inspiracją i zachętą do kupna. Pozytywnie oddziałuje na kupujących m.in. kolorystyczny układ asortymentu. Rewelacyjnie sprawdza się w przypadku donic i podstawek. Wyeksponowanie ich od najjaśniejszych do najciemniejszych wprowadza harmonię KWESTIA SPÓJNOŚCI Drugim równie ważnym punktem jest zachowanie spój- ności tematycznej, kolorystycznej i estetycznej w każdym momencie. Wiele osób tworzących wystawę zapomina o tym. Koncentruje się na wystawieniu całego możliwego towaru, tworząc swoistego rodzaju nieład i poczucie bała- ganu. Czasami można się poczuć jak Alicja w Krainie Czarów. Nic nie jest na swoim miejscu, nie ma ustalonego porządku. Pamiętać trzeba, że „Pan Kowalski” w większości przypad- ków jest laikiem w dziedzinie ogrodnictwa, dlatego musi mieć podane wszystko na tacy. Ja, jako ogrodnik z wieloletnim stażem pracy, mam już inne podejście do sklepów ogrodniczych. W większości przypadków wiem dokładnie, czego szukam i na tym się skupiam. Resztę omijam szerokim łukiem, ponieważ nie jestem nią zainteresowany. Pomimo tego też jestem wzrokowcem i tym, co przemawia do mnie i wielu klien- tów, jest ład i systematyka.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz